Επιστρέφουν στην Ελλάδα από την Ελβετία: 15 προϊστορικές έως και ρωμαϊκές αρχαιότητες “δικαιώθηκαν” … σε δίκη στη Γενεύη [photos]

Φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και εικονίζει Αττικό μελανόμορφο κιονωτό κρατήρα που αποδίδεται στην ομάδα του αγγειογράφου Λυδού. Στην κύρια όψη απεικονίζεται σκηνή πάλης του Ηρακλή με τον κένταυρο Νέσσο. Γύρω στα μέσα του 6ου αι. π.Χ.. Στην κύρια όψη απεικονίζεται σκηνή πάλης του Ηρακλή με τον κένταυρο Νέσσο. Γύρω στα μέσα του 6ου αι. π.Χ. Στον τόντο απεικονίζεται κόκορας. Γύρω στα μέσα του 6ου αι. π.Χ. ΑΠΕ – ΜΠΕ/ΥΠΠΟΑ




Επαναπατρίζονται στην Ελλάδα από την Ελβετία 15 αρχαία αντικείμενα που χρονολογούνται από την προϊστορική μέχρι τη ρωμαϊκή περίοδο, τα οποία ανακτήθηκαν κατόπιν δικαστικής απόφασης στο πλαίσιο ποινικής διαδικασίας, στο δικαστήριο της Γενεύης κατά γνωστού εμπόρου αρχαιοτήτων.

  • Πρόκειται για ειδώλια, πήλινα και χάλκινα αγγεία, ένα χρυσό διάδημα με φύλλα δάφνης, ένα κορμό γυμνής ανδρικής νεαρής μορφής, ένα χάλκινο αγαλματίδιο γυμνού αθλητή, ένα ζεύγος χάλκινων περικνημίδων και ένα αργυρό νόμισμα (στατήρας).

Τα αντικείμενα αυτά τελούσαν υπό συντηρητική κατάσχεση από τις Αρχές της Γενεύης.

Σύμφωνα με  ανακοίνωση, το ΥΠΠΟΑ, αφού ενημερώθηκε από το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας για την υπόθεση, όρισε πληρεξούσιο δικηγόρο προκειμένου να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια ώστε να αποκτήσει πρόσβαση στο σύνολο των αντικειμένων που ήταν υπό κατάσχεση. Ανάμεσά τους διαπιστώθηκε η ύπαρξη 15 αρχαιοτήτων ελληνικού ενδιαφέροντος. Μετά τη σχετική τεκμηρίωση, με δικαστική απόφαση που εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2022, τα αντικείμενα αυτά αποδόθηκαν οριστικά στο ελληνικό κράτος, ως προϊόντα παράνομης διακίνησης.

«Η αναγκαιότητα επαναπατρισμού πολιτιστικών αγαθών που έχουν απομακρυνθεί παράνομα ή με διαδικασίες αμφιβόλου νομιμότητας υπαγορεύεται από τις θεμελιώδεις αρχές των διεθνών συμβάσεων, ανεξαρτήτως χρονικών ορίων ή περιορισμών», δήλωσε, μεταξύ άλλων, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.

«Η αρμόδια Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών, σε συνεργασία με όλες τις συναρμόδιες Υπηρεσίες, εργάζεται, ακούραστα και με προσήλωση, προκειμένου να πετύχει τόσο την επιστροφή των παρανόμως διακινηθέντων μνημείων αλλά και την ευαισθητοποίηση κάθε πολίτη, στο πρόβλημα της αρχαιοκαπηλίας. Η προσπάθεια αυτή έχει αποδώσει πολύ σημαντικά αποτελέσματα και είμαστε πεπεισμένοι ότι θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη επιτυχίες», προσέθεσε η υπουργός, που ευχαρίστησε «τον γενικό πρόξενο της Ελλάδας στη Γενεύη κ. Αλέξανδρο Γεννηματά για την καθοριστική συμβολή του στην ανάδειξη της υπόθεσης και τον επαναπατρισμό των αρχαιοτήτων, τον πληρεξούσιο δικηγόρο του Ελληνικού Δημοσίου κ. Ρωμανό Σκανδάμη, καθώς και για τον κομβικό ρόλο που διαδραμάτισε στην αίσια έκβαση της υπόθεσης αυτής, την Ελβετική Αρχαιολογική Σχολή, καθώς και τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών για όλες τις ενέργειές της».

Φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και εικονίζει μελανόμορφη κύλικα τύπου Σιάννων με παράσταση πυγμάχων παρουσία κριτών. Στον τόντο απεικονίζεται κόκορας, γύρω στα μέσα του 6ου αι. π.Χ.ΑΑΠΕ-ΜΠΕ/ΥΠΠΟΑ

Φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και εικονίζει χάλκινη περικνημίδα με οπές στο άνω μέρος για τη στερέωση της εσωτερικής επένδυσης, κλασικών χρόνων. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΥΠΠΟΑ

Φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και εικονίζει μελανόμορφη κύλικα τύπου Σιάννων με παράσταση πυγμάχων παρουσία κριτών. Στον τόντο απεικονίζεται κόκορας, γύρω στα μέσα του 6ου αι. π.Χ.

Φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και εικονίζει ζεύγος χάλκινων περικνημίδων με οπές στο άνω μέρος του κάθε σκέλους για τη στερέωση της εσωτερικής επένδυσης, κλασικών χρόνων. Γύρω στα μέσα του 6ου αι. π.Χ.

 

 

 

Φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και εικονίζει χρυσό διάδημα με φύλλα δάφνης, ελληνιστικών χρόνων.

 

Φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και εικονίζει μαρμάρινο κορμό γυμνής νεαρής ανδρικής μορφής, πιθανότατα Έρωτα, ρωμαϊκών χρόνων.

 

 

 

Φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και εικονίζει πήλινο ρυτό με τη μορφή κεφαλής αγριόχοιρου, πρώιμων κλασικών χρόνων.​

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

«20 Ημέρες στη Μαριούπολη»: Μεγάλο Βραβείο Κοινού Sundance Festival στο σπαρακτικό ντοκιμαντέρ, ιστορική μαρτυρία της ρωσικής βαρβαρότητας [videos]

Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: