Το εσωτερικό της Αγιάς Σοφιάς, την οποία ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ταγίπ Ερντογάν μετέτρεψε σε τζαμί. EPA, SEDAT SUNA
Tων ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΗΠΟΥΡΟΥ
και ΠΑΣΧΑΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ (*)
Μιλάμε σαν Χριστιανοί. Μπορεί να είμαστε ανεπιθύμητοι στη γειτονική χώρα, όμως όσοι επισκέπτονται τον Ναό της του Θεού Σοφίας, μετά τη μετατροπή του σε τζαμί, δεν θα μπορούν να ασκήσουν ανεμπόδιστα το δικαίωμα στη λατρεία της θρησκείας τους.
Δυστυχώς όμως για τον Ερντογάν τον Μωάμεθ, ο θεός αγαπάει τον κλέφτη -επί του προκειμένου, τον ιερόσυλο- αγαπάει όμως και τον νοικοκύρη, δηλαδή τον ιστορικό δικαιούχο.
Σκεφτόμαστε λοιπόν ποιοι μπορούν να κάνουν χρήση του άρθρου 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Και αν στέκεται η συγκεκριμένη επίκληση.
Να μην προχωρήσει δηλαδή η νέα ιεροσυλία με τα παραβάν και τα κουρτινάκια έστω ακόμη και σε μια εικόνα και ψηφιδωτό του Ναού. Η αναφορά του τίτλου στη “δέηση” είναι απολύτως ενδεικτική.
Είχαμε αρχίσει να προετοιμαζόμαστε για ανάλογες προσφυγές στο ΕΔΔΑ, όταν κινδυνεύαμε στον Έβρο από την Τουρκική εξαγωγή του κορωνοϊού, όμως μια ωραία πρωία, όταν στις ήπιες εισβολές τα βρήκαν μπαστούνια οι γείτονες από την ένστολη Ελλάδα, απέσυραν τους πρόσφυγες και τους μετανάστες από τα Ελληνοτουρκικά σύνορα.
Δεν είναι του παρόντος να πούμε με ποιο τρόπο μόλυναν άλλες περιοχές. Μάλιστα εντός της Θράκης. Σύντομα θα επανέλθουμε επί όλων αυτών, έχοντας ως βάση τις γνωστές από δεκαετιών Τουρκικές προβοκάτσιες. Από τις πυρκαγιές δασών έως τις εξαγωγές ζωονόσων, όπως ο αφθώδης.
Σχετικά τώρα με την προσφυγή για τη λήψη των ασφαλιστικών μέτρων κατά της Τουρκίας, όσον αφορά την παράβαση του άρθρου 9 της Σύμβασης που ήδη αναφέραμε, έχουμε να προσθέσουμε τα εξής:
Υ. Γ. Οι όποιες Τουρκικές διαβεβαιώσεις περί του ότι τα επικαλύμματα θα ανοίγουν μετά από τις μουσουλμανικές προσευχές, αν δεν είναι συρταρωτά, όχι μόνο δεν πείθουν κανέναν αλλά και η δια διαρροών ενημέρωση περί όλων αυτών σκοπό έχει να ρίξει στάχτη στα μάτια. Λες και έχουν μπροστά τους Αμερικανάκια, τύπου Τραμπ.
Ήδη η ίδια η UNESCO όχι μόνο όφειλε να διακόψει κάθε χρηματοδότηση στο υπό την προστασία της, παγκόσμιο αυτό μνημείο, αλλά και να απαγορεύσει ακόμη και να μπει καρφίτσα στα ιερά σώματα των εικόνων και των ψηφιδωτών του Ναού. Και εάν δεν εισακουστεί, να κινήσει η ίδια την όποια διαδικασία παραπομπής της Τουρκίας για ιεροσυλία και για προκλήσεις εκτεταμένων βλαβών σε μνημεία. Υπάρχουν διατάξεις που τα προβλέπουν όλα αυτά.
Τι κάνει τώρα απέναντι σε όλα αυτά η Πολιτική Ελλάδα? Η απάντηση είναι μονολεκτική: Εάλω. Τύχη αγαθή που η Αγία Σοφία ουκ εάλω. Και που εμείς δεν πρόκειται να κουραζόμαστε όταν επαναλαμβάνουμε ότι: Ναι μεν η πόλις εάλω, όχι όμως και η Αγία Σοφία. Ούτε είπαμε τυχαία ότι η υπόθεση αυτή θα έχει μεγάλη συνέχεια. Και ότι η Ελλάδα οφείλει, έστω και σήμερα, να μην αναγνωρίσει την καθόλα παράνομη πράξη αλλαγής χρήσης, με τη μετατροπή σε τζαμί. Όπως δεν αναγνώρισε το ψευδοκράτος του Αττίλα, στη μαρτυρική Μεγαλόνησο.
Το “ουκ εάλω” είναι στο χέρι μας.
Θράκη 16 Ιουλίου 2020
(*) Ο πρώτος διετέλεσε Βουλευτής Έβρου {1993-2000}, ο δε δεύτερος Δήμαρχος Σουφλίου {1994-1998}
([email protected], [email protected])
ΟΛΕΣ ΟΙ ΓΝΩΜΕΣ, ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΔΩ
Αν ήταν να αλλάξει κάτι ο Ερντογάν, αυτό είναι το όνομά του: Η Αγία Σοφία ουκ εάλω…