Του Πανίκου Παναγιώτου
Το «Άφοβο Κορίτσι» κέρδισε και θα παραμείνει μόνιμα στην περιοχή της Γουόλ Στριτ του Μανχάταν, αλλά θα μετακινηθεί από τη θέση που βρίσκεται σήμερα, προς τα τέλη της τρέχουσας χρονιάς.
Απέναντι στο τεράστιο χάλκινο γλυπτό του Αρτούρο ντι Μόντικα, που φέρει το όνομα: «Επιθετικός Ταύρος» και συμβολίζει τη φιλοσοφία και την πρακτική των χρηματιστηριακών αγορών, τοποθετήθηκε τον Μάρτιο του 2017 ένα μικρό ορειχάλκινο γλυπτό, απεικονίζοντας τη δύναμη των γυναικών και την πάλη κατά των μορφών του «αδίστακτου κεφαλαίου», όπως είχε ειπωθεί.
Η εκεί παρουσία του «Άφοβου Κοριτσιού» προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, αλλά και αναπάντεχες φωνές στήριξης από καλλιτέχνες, προσωπικότητες και οργανωμένα σύνολα της Νέας Υόρκης. Όσο υπήρχε η απαίτηση για την «άμεση απομάκρυνσή» του τόσο περισσότερο μεγάλωνε το κίνημα στήριξής του. Ο «συμβιβασμός» επιτεύχθηκε πριν λίγες μέρες και έτσι θα μετακινηθεί μεν, αλλά θα παραμείνει στην ίδια περιοχή του Χρηματιστηρίου.
Η δημιουργός του γλυπτού Κρίστεν Βίσμπαλ δεν άφησε ανεκμετάλλευτο τον όλο θόρυβο και την προβολή που έλαβε το έργο της, Κατασκεύασε χίλια αντίγραφα και τα πουλά 6.500 δολάρια το ένα. Κάποιοι υποστήριξαν ότι από την αρχή ήταν μια πετυχημένη «κίνηση μάρκετινγκ».
Πέρα απ’ όλα αυτά, το «Άφοβο Κορίτσι» δεν είναι πια μόνο η έκφραση της ισότητας των φύλων, αλλά ένα νεοϋρκέζικο σύμβολο -με παγκόσμιες διαστάσεις- των ανυπεράσπιστων ανθρώπων που μάχονται τίμια και γενναία ενάντια στην καθημερινή σκληρότητα και απανθρωπιά των αγορών.
Είναι συνάμα μήνυμα ενδυνάμωσης της ελπίδας, κόντρα στα σημερινά πρότυπα και ινδάλματα που αντιπροσωπεύουν τις κοινωνίες της φαντασίωσης, του κυνισμού και της ισοπέδωσης αξιών.
Στα λόγια πρώτοι, στις οργίλες αντιδράσεις πρωταθλητές: Ο (Κύπριος) βασιλιάς είναι γυμνός