Ο σκηνοθέτης Σιλβάνο Αγκόστι μιλά για τον Έττορε Σκόλα




Μια ξεχωριστή μαρτυρία για τον χαμό του Ιταλού σκηνοθέτη Έττορε Σκόλα.

Ο συνάδελφός του Σιλβάνο Αγκόστι, με ιδιαίτερη κοινωνική ευαισθησία, που έχει υπογράψει το ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στον Αλέκο Παναγούλη «Altri seguiranno» (Άλλοι θα ακολουθήσουν), φιλμ για την αντιψυχιατρική στην Ιταλία, ντοκιμαντέρ για το φαινόμενο της ακροδεξιάς τρομοκρατίας-, μίλησε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ για την κληρονομιά που αφήνει ο Σκόλα, για την αντίστασή του στην λογική του βιομηχανικού κινηματογράφου και για την απόλυτη υπεροχή, και στον κινηματογράφο, της δύναμης της επιθυμίας.

«Θα χρειαστούν κάποια χρόνια για να πεισθούμε ότι ο Έττορε Σκόλα πέθανε. Η ζωτικότητά του ήταν τόσο δυνατή, που δεν μπορεί να τη νικήσει ούτε και ο θάνατος. Πρέπει, βέβαια, να είμαστε ειλικρινείς: θα πρέπει σίγουρα να υπέφερε, όπως και ο Φεντερίκο Φελλίνι, διότι το ιταλικό σινεμά ήταν όλο και περισσότερο μια παρωδία του αμερικανικού βιομηχανικού κινηματογράφου, με κανόνες που δεν έχουν καμία σχέση με τόσο μεγάλους δημιουργούς. Και μπορώ να σας πω ότι ο Σκόλα ήταν ακόμη πιο εκλεπτυσμένος, με γούστα ακόμη πιο ξεχωριστά από εκείνα του Φεντερίκο. Είναι σε έργα όπως «Μια ξεχωριστή μέρα» και «Ballando ballando» (Χορεύοντας χορεύοντας), τα οποία δεν δέχονται να μπουν στην βιομηχανική αυτή λογική, που πρέπει να ψάξουμε να βρούμε την ουσία και το περιεχόμενο του ιταλικού κινηματογράφου.

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: