Όσκαρ 2022: Οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς, οι χαμένοι και το χαστούκι του Γουίλ Σμιθ επί σκηνής [videos]

Το καστ και το συνεργείο της ταινίας «CODA», που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, στο Dolby Theatre στο Χόλιγουντ. EPA, ETIENNE LAURENT




Το φιλμ «CODA» της Σίαν Χέντερ αναδείχθηκε στον μεγάλο νικητή της φετινής 94ης τελετής απονομής των βραβείων Όσκαρ, κερδίζοντας και στις τρεις κατηγορίες όπου ήταν υποψήφιο (Καλύτερη Ταινία, Διασκευασμένο Σενάριο, Β’ Ανδρικός Ρόλος για τον Τρόι Κότσερ).

Το αμερικάνικο ριμέικ της γαλλικής ταινίας «Οικογένεια Μπελιέ», που αφηγείται την ιστορία της Ρούμπι, της μοναδικής ομιλούσας σε μια οικογένεια κωφών, είναι η πρώτη ταινία της Apple TV+ που κερδίζει τέτοια διάκριση.

Είναι, επίσης, η πρώτη ταινία με πλειοψηφία πρωταγωνιστών ανθρώπους με προβλήματα ακοής που κερδίζει Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας – πρωτοπόρος ήταν η Μάρλι Μάτλιν, που είχε κερδίσει το 1987 Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για τα «Παιδιά Ενός Κατώτερου Θεού».

Πάντως η ταινία που έφυγε με τα περισσότερα βραβεία φέτος ήταν το «Dune» του Ντενί Βιλνέβ: απέσπασε συνολικά 6 Όσκαρ, καθώς, όπως αναμενόταν, κυριάρχησε στις τεχνικές κατηγορίες.

Ο Γουίλ Σμιθ κέρδισε το Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου για την ταινία «Η μέθοδος Γουίλιαμς» (King Richard).

Το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου κέρδισε η Τζέσικα Τσαστέιν για την ερμηνεία της στην ταινία «The Eyes of Tammy Faye» (όπου ενσαρκώνει τον ρόλο της τηλεευαγγελίστριας Τάμι Φέι Μπέικερ), η οποία εκφώνησε έναν εξαιρετικό λόγο εναντίον της βίας και των διακρίσεων.

Η Τζέιν Κάμπιον κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας για την «Εξουσία του Σκύλου» και έγινε η τρίτη γυναίκα που κερδίζει βραβείο σε αυτή την κατηγορία στα 94 χρόνια του θεσμού (μετά την Κάθριν Μπίγκελοου το 2009 με το «Hurt Locker» και την περσινή νίκη της Κλόι Τζάο με το «Nomadland»). Η Κάμπιον ήταν η πρώτη γυναίκα υποψήφια για Όσκαρ Σκηνοθεσίας, δύο φορές (την πρώτη για τα «Μαθήματα Πιάνου» το 1994).

«Θα ήθελα να στείλω την τεράστια αγάπη μου στους υπόλοιπους σκηνοθέτες της κατηγορίας. Είστε όλοι τόσο εξωφρενικά ταλαντούχοι, που εδώ πάνω θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε άλλος. Αγαπώ πολύ τη σκηνοθεσία, γιατί μου επιτρέπει να σκάβω βαθιά στις ιστορίες των ανθρώπων. Αυτή η δουλειά, που απαιτεί να αναδεικνύεις έναν ολόκληρο κόσμο, μπορεί να σε πνίξει. Είναι όμως γλυκιά διαδικασία, γιατί δεν είσαι μόνος σου. Στην ‘Εξουσία του Σκύλου’ δούλεψα με ηθοποιούς που πλέον τους αποκαλώ φίλους… Σ’ ευχαριστώ Ακαδημία. Αυτή είναι η μεγαλύτερη τιμή της ζωής μου» ανέφερε μεταξύ άλλων στον ευχαριστήριο λόγο της.

Στον Kένεθ Μπράνα απονεμήθηκε Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για το «Belfast», ενώ η Σίαν Χέντερ, που κέρδισε το δεύτερο Όσκαρ για το «CODA», αυτό του Διασκευασμένου Σεναρίου, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της προς την κοινότητα των κωφών που της έδωσαν μαθήματα ζωής.

Ο Τρόι Κότσερ βραβεύτηκε με το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο «CODA» και έγινε ο πρώτος κωφός άνδρας ηθοποιός που κέρδισε ερμηνευτικό βραβείο (κι ο δεύτερος κωφός ηθοποιός, 36 χρόνια μετά την Μάρλι Μάτλιν). Στον ευχαριστήριο λόγο του, αποκάλυψε ότι ήθελε να μάθει βρισιές στη νοηματική στο επιτελείο του Λευκού Οίκου σε μια πρόσφατη επίσκεψη του καστ εκεί, ενώ αφιέρωσε το βραβείο στον πατέρα του και στην κοινότητα των κωφών και των ανθρώπων με αναπηρία.

H Αριάνα ΝτεΜπόουζ κέρδισε το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου και έγινε η δεύτερη λατίνα που κερδίζει στην κατηγορία: η πρώτη ήταν η Ρίτα Μορένο για τον ίδιο ρόλο στο «West Side Story» του 1961. «Σου είμαι τόσο ευγνώμων, η Ανίτα σου άνοιξε τον δρόμο σε χιλιάδες Ανίτες όπως εγώ», είπε η Αριάνα ΝτεΜπόουζ στην 90χρονη Μορένο, που την επευφημούσε μαζί με το υπόλοιπο κοινό στην αίθουσα.

Το «Drive my Car» του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι κέρδισε το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας (είναι η πρώτη ιαπωνική ταινία που το καταφέρνει), το «Summer of Soul» πήρε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ, και το «Εncanto» το βραβείο καλύτερου animation. Το «Army of the Dead» του Ζακ Σνάιντερ ψηφίστηκε ως η πιο δημοφιλής ταινία της χρονιάς από τα social media κερδίζοντας το «Όσκαρ Δημοφιλίας». Πρόκειται για νέα κατηγορία, που εγκαινίασε η Ακαδημία σε μια προσπάθεια να προσελκύσει το νεότερο κοινό.

Από τις πιο δυνατές στιγμές της βραδιάς ήταν η εμφάνιση των Φράνσις Φορντ Κόπολα, Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Αλ Πατσίνο για τα 50 χρόνια από την δημιουργία του πρώτου «Νονού», ο χορός των Τζον Τραβόλτα, Ούμα Θέρμαν και Σάμιουελ Τζάκσον για τα 28 χρόνια του «Pulp Fiction», η κοινή εμφάνιση που έκαναν η Lady Gaga και η Λάιζα Μινέλι στη σκηνή και το ένα λεπτό σιγής που ζήτησε από την αίθουσα η Μίλα Κούνις προς τιμή του λαού της Ουκρανίας.

Τα πρώτα 8 Όσκαρ δόθηκαν πριν από την έναρξη της τελετής, αφού η Ακαδημία προχώρησε τελικά στην –αμφιλεγόμενη– απονομή τους παρά τις επικρίσεις από δημιουργούς και σωματεία.

Το «Dune» του Ντενί Βιλνέβ έκανε… καλό ποδαρικό κερδίζοντας 4 βραβεία: Όσκαρ Μουσικής, Σκηνογραφίας, Μοντάζ και Ήχου. Το «The Eyes of Tammy Faye» απέσπασε Όσκαρ Μακιγιάζ/Κομμώσεων για την μεταμόρφωση της Τζέσικα Τσαστέιν, ενώ στις κατηγορίες μικρού μήκους αναδείχθηκαν τα «The Long Goodbye» (Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους), «The Windshield Wiper» (Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους) και «The Queen of Basketball» (Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους).

Ενός λεπτού σιγή για την Ουκρανία

Κατά τη διάρκεια της 94ης τελετής απονομής των βραβείων της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου στο Χόλιγουντ τηρηθηκε ενός λεπτού σιγή σε απότιση φόρου τιμής στην Ουκρανία, όπου εισέβαλε ο στρατός της Ρωσίας την 24η Φεβρουαρίου.

Κατά τη διάρκεια αυτής της σύντομης διακοπής του πάρτι του αμερικανικού κινηματογράφου, στις γιγαντοοθόνες προβάλλονταν μηνύματα που καλούσαν τους θεατές να στείλουν ανθρωπιστική βοήθεια, απαριθμώντας τις ανάγκες των Ουκρανών για βασικά είδη, ανάμεσά τους «τροφή», «ιατρική φροντίδα» και φάρμακα, ή ακόμη για «κουβέρτες».

«Σας ζητάμε να βοηθήσετε την Ουκρανία με όποιο τρόπο μπορείτε», ανέφερε άλλο μήνυμα.

  • Ο Γουίλ Σμιθ κέρδισε το Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου για την ταινία «Η μέθοδος Γουίλιαμς» (King Richard).

Το Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου διεκδικούσαν επίσης οι Χαβιέ Μπαρδέμ («Being the Ricardos»), Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Η Εξουσία του Σκύλου»), Άντριου Γκάρφιλντ («Tick, Tick…Boom!»), και Ντένζελ Ουάσιγκτον («The Tragedy of Macbeth»).

Ο πάντα δημοφιλής Γουίλ Σμιθ έλαβε Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο φιλμ «Η μέθοδος Γουίλιαμς» (King Richard), όπου ενσαρκώνει τον πατέρα-προπονητή των δύο πρωταθλητριών του τένις Σερίνα και Βίνους Γουίλιαμς.

Το χαστούκι στον Κρις Ροκ

«Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από την Ακαδημία» του αμερικανικού κινηματογράφου, είπε δακρυσμένος ο ηθοποιός, ο οποίος λίγο νωρίτερα άφησε αποσβολωμένη όλη την αίθουσα ανεβαίνοντας στη σκηνή για να χαστουκίσει τον χιουμορίστα Κρις Ροκ, ο οποίος μόλις είχε πετάξει ένα αστείο για το ξυρισμένο κεφάλι της συζύγου του – η Τζέιντα Πίνκερ Σμιθ έχει αλωπεκίαση –, προκαλώντας του το ξέσπασμα οργής.

«Η αγάπη σε εξωθεί να κάνεις τρελά πράγματα», προσπάθησε να δικαιολογηθεί ο κ. Σμιθ παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.

  • Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου στην Τζέσικα Τσαστέιν για την ερμηνεία της στην ταινία «The eyes of Tammy Faye»

Η αμερικανίδα ηθοποιός Τζέσικα Τσαστέιν έλαβε βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο φιλμ «The eyes of Tammy Faye», όπου ενσαρκώνει τον ρόλο της τηλεευαγγελίστριας Τάμι Φέι Μπέικερ.

Η 45χρονη ηθοποιός ήταν ήδη δύο φορές ατυχήσασα υποψήφια για το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου, αρχικά με το «Υπηρέτριες», κατόπιν για την ερμηνεία της στο «Zero Dark Thirty».

Εντέλει κέρδισε την αναμέτρηση με άλλες τέσσερις πολύ δημοφιλείς σταρ: την Πενέλοπε Κρουθ («Madres Paralelas»), την Κρίστεν Στούαρτ («Spencer»), τη Νικόλ Κίντμαν («Being the Ricardos») και την Ολίβια Κόλμαν («The Lost Daughter»).

 

  • Η νεοζηλανδή Τζέιν Κάμπιον έλαβε βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία της «Η εξουσία του σκύλου»

Η Τζέιν Κάμπιον έγινε μόλις η τρίτη γυναίκα που έλαβε το χρυσό αγαλματίδιο, έναν χρόνο μόλις μετά την Κλόι Τζάο.

Η πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η Κάθριν Μπίγκελοου, που είχε βραβευτεί για το πολεμικό δράμα The Hurt Locker το 2010.

Η Τζέιν Κάμπιον είχε ήδη λάβει το 1994 Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για τα «Μαθήματα Πιάνου».

  • Η αμερικανίδα ηθοποιός Αριάνα ΝτεΜπόουζ κέρδισε το Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλουγια την ενσάρκωση της Ανίτας στο «Γουέστ Σάιντ Στόρι», στο ριμέικ του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Η ηθοποιός Αριάνα ΝτεΜπόουζ31 ετών διαδέχθηκε έτσι τη θρυλική Ρίτα Μορένο, που κατάγεται όπως εκείνη από το Πουέρτο Ρίκο και είχε κερδίσει το 1962 το ίδιο βραβείο, στην πρώτη εκδοχή του φιλμ. «Σου είμαι τόσο ευγνώμων, η Ανίτα σου άνοιξε τον δρόμο σε χιλιάδες Ανίτες όπως εγώ», είπε η τριαντάρα στην 90χρονη σταρ, που την επευφημούσε μαζί με το υπόλοιπο κοινό στην αίθουσα.

  • Ο αμερικανός ηθοποιός Τρόι Κότσουρ, κωφός εκ γενετής, έλαβε Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο «CODA».

Ο 53χρονος καλλιτέχνης θα μείνει στην ιστορία ως ο πρώτος κωφός ηθοποιός που βραβεύτηκε από την αμερικανική ακαδημία κινηματογράφου για την ερμηνεία του, με χιούμορ, αλλά και λεπτότητα και ευαισθησία, στον ρόλο του αφόρητα γκρινιάρη πατέρα, που μολαταύτα λατρεύει την οικογένειά του.

Ο Τρόι Κότσουρ, ο οποίος αφιέρωσε τη νίκη του στην «κοινότητα των κωφών και των ανθρώπων με αναπηρία», επευφημήθηκε στη νοηματική από αρκετούς προσκεκλημένους πηγαίνοντας να παραλάβει το αγαλματίδιο.

  • Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ στο «Summer of Soul»

Το φιλμ «Summer of Soul»του μουσικού της χιπ-χοπ Αμίρ «Questlove» Τόμσον, με θέμα την αξιομνημόνευτη αν και ξεχασμένη από πολλούς συναυλία στο Χάρλεμ το 1969, που είχε αποκληθεί «το μαύρο Γούντστοκ», έλαβε το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ.

Ήδη πολυβραβευμένη αφότου κυκλοφόρησε, ειδικά στο φεστιβάλ Σάντανς του 2021 (βραβείο κριτικής επιτροπής, βραβείο κοινού), η θεαματική και γεμάτη ενέργεια ταινία κέρδισε το «Flee», ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων για την πορεία αφγανού πρόσφυγα.

 

Τα βραβεία Όσκαρ στις κυριότερες κατηγορίες 

Ακολουθεί κατάλογος των σημαντικότερων διακρίσεων που μοιράστηκαν στην 94η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου.

  •  Καλύτερης ταινίας: «CODA»
  •  Σκηνοθεσίας: Τζέιν Κάμπιον, «Η εξουσία του σκύλου»
  • Α΄ γυναικείου ρόλου: Τζέσικα Τσαστέιν, «The eyes of Tammy Faye»
  • Α΄ ανδρικού ρόλου: Γουίλ Σμιθ, «Η μέθοδος Γουίλιαμς»
  • Β΄ ανδρικού ρόλου: Τρόι Κότσουρ, «CODA»
  • Β΄ γυναικείου ρόλου: Αντριάνα ΝτεΜπόουζ, «Γουέστ Σάιντ Στόρι»
  • Καλύτερης ξένης ταινίας: «Drive my car» (Ιαπωνία)
  • Καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων: «Ενκάντο»
  • Καλύτερου ντοκιμαντέρ: «Summer of Soul»
  • Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου: «Belfast»
  • Καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου: «CODA»
  • Ο Αμερικανός ηθοποιός Τρόι Κότσουρ, κωφός εκ γενετής, έλαβε Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο «CODA».

Ο 53χρονος καλλιτέχνης θα μείνει στην ιστορία ως ο πρώτος κωφός ηθοποιός που βραβεύτηκε από την αμερικανική ακαδημία κινηματογράφου για την ερμηνεία του, με χιούμορ, αλλά και λεπτότητα και ευαισθησία, στον ρόλο του αφόρητα γκρινιάρη πατέρα, που μολαταύτα λατρεύει την οικογένειά του.

Ο Τρόι Κότσουρ, ο οποίος αφιέρωσε τη νίκη του στην «κοινότητα των κωφών και των ανθρώπων με αναπηρία», επευφημήθηκε στη νοηματική από αρκετούς προσκεκλημένους πηγαίνοντας να παραλάβει το αγαλματίδιο.

  • Η Αμερικανίδα ηθοποιός Αριάνα ΝτεΜπόουζ κέρδισε το Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου για την ενσάρκωση της Ανίτας στο «Γουέστ Σάιντ Στόρι», στο ριμέικ του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Η ηθοποιός 31 ετών διαδέχθηκε έτσι τη θρυλική Ρίτα Μορένο, που κατάγεται όπως εκείνη από το Πουέρτο Ρίκο και είχε κερδίσει το 1962 το ίδιο βραβείο, στην πρώτη εκδοχή του φιλμ.

«Σου είμαι τόσο ευγνώμων, η Ανίτα σου άνοιξε τον δρόμο σε χιλιάδες Ανίτες όπως εγώ», είπε η τριαντάρα στην 90χρονη σταρ, που την επευφημούσε μαζί με το υπόλοιπο κοινό στην αίθουσα. Είχε ήδη εξασφαλίσει Χρυσή Σφαίρα, το βραβείο της ένωσης ηθοποιών και αυτό της βρετανικής ακαδημίας κινηματογράφου για την ερμηνεία της.

Η ΝτεΜπόουζ, Αφρολατίνα και ανοικτά ομοφυλόφιλη, δήλωνε τον Νοέμβριο του 2021 «είμαι η Αμερική», «είμαι μέλος σχεδόν κάθε περιθωριοποιημένης κοινότητας» στις ΗΠΑ. Επικράτησε έναντι αρκετών δυνατών υποψηφιοτήτων, αυτής της Κίρστεν Ντανστ στην «Εξουσία του σκύλου», της Όντζουαν Έλις στον «Βασιλιά Ριχάρδο», της Τζούντι Ντεντς στο «Μπέλφαστ» και της Τζέσι Μπάκλεϊ στη «Χαμένη Κόρη».

 

  • Το τρίωρο φιλμ «Drive my Car» του Iάπωνα σκηνοθέτη Ριουσούκε Χαμαγκούτσι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας.

Εμπνευσμένο από τρεις νουβέλες του συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι για τους «άνδρες χωρίς γυναίκες», το φιλμ αφηγείται την ιστορία ενός ηθοποιού και θεατρικού σκηνοθέτη τον οποίο στοιχειώνει η απώλεια της γυναίκας του.

Το «Drive my car» επιβλήθηκε άλλων τεσσάρων ταινιών που συμμετείχαν με τα χρώματα του Μπουτάν, της Δανίας, της Ιταλίας και της Νορβηγίας.

Για πρώτη φορά στα χρονικά, το κοινό είχε δικαίωμα ψήφου μέσω Twitter, αφού η Ακαδημία έδωσε την ευκαιρία στους χρήστες της πλατφόρμας, να γίνουν μέρος αυτής της μοναδικής εμπειρίας.

Ακολουθεί η αναλυτική λίστα των βραβείων

Καλύτερη Ταινία
Νικητής: CODA
Belfast
Μην Κοιτάτε Πάνω
Drive my Car
Dune
King Richard
Πίτσα Γλυκόριζα
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Η Εξουσία του Σκύλου
West Side Story

Α’ Γυναικείος Ρόλος
Νικητής: Τζέσικα Τσαστέιν – «The Eyes of Tammy Faye»
Ολίβια Κόλμαν – «The Lost Daughter»
Πενέλοπε Κρουζ – «Παράλληλες Μητέρες»
Νικόλ Κίντμαν – «Being the Ricardos»
Κρίστεν Στιούαρτ – «Spencer»
The Lost Daughter | Official Trailer | Netflix

Α’ Ανδρικός ρόλος
Νικητής: Γουιλ Σμιθ – «King Richard»
Χαβιέρ Μπαρδέμ – «Being the Ricardos»
Μπένεντικτ Κάμπερμπατς – «Η Εξουσία του Σκύλου»
Αντριου Γκάρφιλντ – «Tick Tick… Boom!»
Ντένζελ Γουάσινγκτον – «The Tragedy of Macbeth»

Σκηνοθεσία
Νικήτρια: Τζέιν Κάμπιον – Εξουσία του Σκύλου»
Κένεθ Μπράνα – «Belfast»
Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι – «Drive my Car»
Πολ Τόμας Αντερσον- «Πίτσα Γλυκόριζα»
Στίβεν Σπίλμπεργκ – «West Side Story»

Πρωτότυπο Σενάριο
Nικητής: Belfast
Μην Κοιτάτε Πάνω
King Richard
Πίτσα Γλυκόριζα
The Worst Person in the World

B’ Γυναικείος Ρόλος
Νικήτρια: Αριάνα Ντε Μπόζι για το «West Side Story»
Τζέσι Μπάκλει για το «The Lost Daughter»
Τζούντι Ντεντς για το «Belfast»
Κρίστεν Ντανστ για την «Εξουσία του Σκύλου»
Αουνζάνιου Ελις για το «King Richard»

Β’ Ανδρικός Ρόλος
Νικητής: Τρόι Κάτσερ για το «Coda»
Κιάραν Χάιντς για το «Belfast
Τζέσε Πλέμονς για την «Εξουσία του Σκύλου»
Τζ, Κ. Σίμονς για το «Being the Ricardos»
Κόντι Σμιτ ΜακΦι για την «Εξουσία του Σκύλου»

Διεθνής Ταινία
Νικητής: Drive My Car (Ιαπωνία)
Flee (Δανία)
The Hand of God (Ιταλία)
Lunana: A Yak in the Classroom (Μπουτάν)
The Worst Person in the World (Νορβηγία)

Ηχος
Νικητής: Dune
Belfast
No Time to Die
Η Εξουσία του Σκύλου
West Side Story

Φωτογραφία
Νικητής: Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune»
Νταν Λαόυστσεν για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»
Αρι Βέγκνερ για την «Εξουσία του Σκύλου»
Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «The Tragedy of Macbeth»
Γιάνους Καμίνσκι για το «West Side Story»

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους
Νικητής: The Queen of Basketball
Audible
Lead me Home
Three Songs for Benazir
When We Were Bullies

 

Οπτικά Εφέ
Νικητής: Dune
Free Guy
No Time to Die
Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών
Spider-Man No Way Home

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Νικητής: Ενκάντο / Ενας Κόσμος Μαγικός
Flee
Λούκα
Οι Μίτσες και η Εξέγερση των Μηχανών
Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος

Μικρού Μήκους Ταινία – Animation
Νικητής: The Windshield Wiper
Affairs of the Art
Bestia
Boxballet
Robin Robin

Κοστούμια
Νικητής: Cruella
Cyrano
Dune
Nightmare Alley
West Side Story

Διασκευασμένο Σενάριο
Νικητής: CODA
Drive my Car
Dune
The Lost Daughter
Η Εξουσία του Σκύλου

Μοντάζ
Νικητής: Dune
Μην Κοιτάτε Πάνω
King Richard
Η Εξουσία του Σκύλου
Tick Tick… Boom!

Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους
Νικητής: Summer of Soul
Ascension
Attica
Flee
Riding with Fire

Κομμώσεις
Νικητής: The Eyes of Tammy Faye

Μακιγιάζ
Νικητής: Κρουέλα

Σκηνικά
Νικητής: Dune
The Tragedy of Macbeth
West Side Story
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Η Εξουσία του Σκύλου

Καλύτερο Τραγούδι
Νικητής: “No Time to Die” (“No Time to Die”), Billie Eilish, Finneas O’Connell
“Be Alive” (“King Richard”), Beyoncé Knowles-Carter, Dixson
“Dos Oruguitas” (“Encanto”), Lin-Manuel Miranda
“Down to Joy” (“Belfast”), Van Morrison
“Somehow You Do” (“Four Good Days”), Diane Warren

Μουσική
Νικητής: Dune
Μην Κοιτάτε Πάνω
Encanto
Παράλληλες Μητέρες
Η Εξουσία του Σκύλου

Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action
Νικητής: The Long Goodbye
Ala Kachuu – Take and Run
The Dress
On My Mind
Please Hold

Πληροφορίες μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ από το AFP
Χόλιγουντ, United States

Συγκλόνισε ο κωφός ηθοποιός Τρόι Κότσουρ: Κέρδισε το Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο CODA

 

Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: