Το Βρετανικό Μουσείο δηλώνει επισήμως ότι θα εξετάσει αίτημα δανεισμού των Γλυπτών

File Photo: View at a sculpture of ‘The Parthenon Marbles’ collection, at the British Museum in London, Britain. EPA, FACUNDO ARRIZABALAGA




Μια μικρή χαραμάδα αφήνει ανοικτό το Βρετανικό Μουσείο καθώς δηλώνει ότι θα εξετάσει, όταν και εφόσον υποβληθεί, αίτημα δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα, στην Ελλάδα για την επέτειο του 2021.

Σε δήλωση που έγινε προς τον ΣΚΑΪ με αφορμή τη συνέντευξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον Observer σημειώνεται ότι κάθε αίτημα δανεισμού εκθεμάτων εξετάζεται από τους διοικούντες επιτρόπους.

«Το Βρετανικό Μουσείο είναι προσηλωμένο στο να μοιράζει τη συλλογή του όσο πιο ευρέως γίνεται. Ως ένας από τους κορυφαίους δανειστές αντικειμένων στον κόσμο, πέρυσι δανείσαμε πάνω από 5.000 αντικείμενα σε χώρους στο Ηνωμένο Βασίλειο και διεθνώς», ανέφερε αρχικά εκπρόσωπος του λονδρέζικου ιδρύματος.

«Οι Επίτροποι θα εξετάσουν οποιοδήποτε αίτημα δανεισμού για οποιοδήποτε κομμάτι της συλλογής. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει απευθείας επικοινωνία από τις ελληνικές αρχές σχετικά με την πρόταση που έγινε το Σαββατοκύριακο, αν και το Μουσείο συνεργάζεται με ελληνικά μουσεία και θεσμούς επί μιας σειράς προγραμμάτων», συνέχισε.

Στο τέλος, σχολιάζοντας στην ουσία τη φράση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι προτίθεται να υποβάλει το ελληνικό αίτημα στον ομόλογό του Μπόρις Τζόνσον, η εκπρόσωπος επισήμανε: «Ως σώμα που διοικείται από επιτρόπους, οποιοδήποτε δάνειο της συλλογής θα ήταν ζήτημα που θα αφορούσε τους Επιτρόπους του Βρετανικού Μουσείου, όχι την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου.

Αντιπαράθεση στην Αθήνα

Την ίδια ώρα στην Αθήνα, εξελίσσεται ένας συνήθης «πόλεμος» ανακοινώσεων για το ποιος και τι, μιλώντας περισσότερο επί της διαδικασίας και λιγότερο επί της ουσίας.

Μετά την επικριτική ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ κατά της κυβέρνησης, το υπουργείο Πολιτισμού απαντά στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγορώντας το ουσιαστικά ότι δεν διαβάζουν σωστά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωση επισημαίνεται:

«Με αφορμή τη συνέντευξη του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στον Observer, η τέως υπουργός Πολιτισμού κ. Μυρσίνη Ζορμπά υπαγόρευσε στον ΣΥΡΙΖΑ μακροσκελή ανακοίνωση. Αν βέβαια έμπαινε στον κόπο να διαβάσει τη συνέντευξη, θα έβλεπε όχι μόνο την ορθή διατύπωση του παγίου αιτήματος από τον πρωθυπουργό για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, αλλά και σαφώς διατυπωμένη τη θέση του ότι “το Βρετανικό Μουσείο δίνει μια χαμένη μάχη”».

Τα παραπάνω αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που επισημαίνει τα εξής:

«Ο πρωθυπουργός δήλωσε στον Observer ότι σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν αποποιείται το πάγιο αίτημά της για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και επ’ ουδενί τρόπω αναγνωρίζει καμία κυριότητα στη βρετανική πλευρά, θεωρώντας ότι μία ενδεχόμενη αποδοχή της πρότασής του θα αποτελούσε σημαντική χειρονομία καλής θελήσεως, εμπεριέχουσα την ουσιαστική αναγνώριση των Βρετανών για το δίκαιο της απαίτησης.

O ΣΥΡΙΖΑ και η τέως υπουργός αγνοούν την ουσιαστική σημασία της λέξης κυνισμός. Κυνισμός σημαίνει να μεταβιβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση χιλιάδες αρχαιολογικούς χώρους στο Υπερταμείο, συμπεριλαμβανομένης της Κνωσού.

Κυνισμός σημαίνει να υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρήματα “φυλακισμένα” στις αποθήκες των μουσείων, αντί να ταξιδεύουν ως περιοδικές εκθέσεις, στο πλαίσιο πάντα των διατάξεων του Αρχαιολογικού Νόμου, διδάσκοντας τη διαχρονική συνεισφορά της Ελλάδας στον παγκόσμιο Πολιτισμό.

Κυνισμός σημαίνει να εγκαταλείπονται στην τύχη τους μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι επί πέντε έτη, λόγω ιδεοληψιών και αδιαφορίας.

Κυνισμός σημαίνει ότι στο πλαίσιο της πολιτιστικής διπλωματίας, δεν έγινε καμία απολύτως προετοιμασία επί πέντε έτη για τη διοργάνωση ανάλογων εμβληματικών εκθέσεων από το ΥΠΠΟΑ για το εξωτερικό.

Επιπλέον, η κ. Ζορμπά είτε έκανε ένα λάθος είτε απλά είπε ψέματα. Τι είναι χειρότερο; Διότι οι εμβληματικές εκθέσεις στις οποίες αναφέρεται, στην Κίνα και την Αμερική -δηλαδή Heaven and Earth, Greeks, Το ναυάγιο των Αντικυθήρων- προετοιμάζονταν από το 2010 και εγκαινιάστηκαν για πρώτη φορά το 2013 και το 2014. Αυτές οι εκθέσεις ταξίδευαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια».

Hellas Journal με πληροφορίες από ΣΚΑΪ και ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πυρά ΣΥΡΙΖΑ κατά Μητσοτάκη για γλυπτά Παρθενώνα: Θυσία στο βωμό του εντυπωσιασμού

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: