Μύγα “τσίμπησε” τον Αμερικής Ελπιδοφόρο; Θυμήθηκε την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, αλλά δεν τολμά να αναφέρει το όνομα του δράστη της ασέβειας εναντίον της Ορθοδοξίας

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος με τον γερουσιαστή Τσαρλς Σούμερ και τον επιχειρηματία Γιώργο Λογοθέτη (αριστερά). Φωτογραφία ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ




Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος …ξύπνησε από τον ύπνο του …δικαίου, που μονίμως τον κυριαρχεί και θυμήθηκε το έγκλημα του Ταγίπ Ερντογάν εναντίον της Ορθοδοξίας με την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί.

Όμως, δεν τολμα να αναφέρει το όνομα του ισλαμιστή ηγέτη της Τουρκίας, επειδή αποσκοπεί στην έυνοια του όταν έρθει η ώρα της διαδοχής του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, -ελπίζουμε αυτή η ώρα να αργήσει πολύ.

Ο κ. Ελπιδοφόρος εξέδωσε εγκύκλιο για τη μαύρη ημέρα της Ορθοδοξίας με την οποία ζητά την επαναλειτουργία της Αγιας Σοφίας, τουλάχιστον ως μουσείου, ώστε -όπως αναφέρει- να αποδοθεί και πάλι στην παγκόσμια κοινότητα «αυτό το απαράμιλλο θαύμα της βυζαντινής τεχνοτροπίας».

Σημειώνεται ότι η 24η Ιουλίου 2020 έχει καταγραφεί ως η μαύρη ημέρα για την Ορθοδοξία, αφού τότε τελέστηκε η πρώτη μουσουλμανική προσευχή εντός της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη μετά από 86 χρόνια.

Αυτό συνέβη ύστερα από την υπογραφή του διατάγματος του ισλαμιστή Προέδρου της Τουρκίας, Ταγίπ Ερντογάν που μετέτρεπε από μουσείο σε τζαμί το ιερό σύμβολο της Ορθοδοξίας και Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Ο κ. Ελπιδοφόρος στην Εγκύκλιο του αναφέρει πως η μετατροπή της Αγίας Σοφίας από μουσείο σε τζαμία είναι “Ημέρα περισκέψεως και μεγίστης θλίψης”.

Καλεί τους πιστούς να προσευχηθούΝ θερμά “ώστε ο ναός της του Θεού Σοφίας με τον εκπληκτικό τρούλο του, για τον οποίο ο ιστορικός Προκόπιος λέει ότι φαίνεται σαν να κρέμεται από τον ουρανό με τις ακτίνες του φωτός, να γίνει ξανά χώρος φιλόξενος για όλους τους ανθρώπους”.

  • Όλο το κείμενο της Αρχιεπισκοπικής Εγκυκλίου

Πρὸς τοὺς Σεβασμιωτάτους καὶ Θεοφιλεστάτους Ἀρχιερεῖς, τοὺς Εὐλαβεστάτους Ἱερεῖς καὶ Διακόνους, τοὺς Μοναχοὺς καὶ τὶς Μοναχές, τοὺς Προέδρους καὶ τὰ Μέλη τῶν Κοινοτικῶν Συμβουλίων, τοὺς Ἐντιμολογιωτάτους Ἄρχοντες τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, τὰ μέλη τῆς Ἡγεσίας τῶν 100, τὰ Ἡμερήσια καὶ Ἀπογευματινὰ Σχολεῖα, τὶς Φιλοπτώχους Ἀδελφότητες, τὴ Νεολαία, τὶς Ἑλληνορθόδοξες Ὀργανώσεις καὶ ὁλόκληρο τὸ Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀμερικῆς.

«Ἡ Σοφία ᾠκοδόμησεν ἑαυτῇ οἶκον» (Παροιμίαι 9:1).

Προσφιλεῖς ἀδελφοὶ καὶ ἀδελφὲς ἐν Κυρίῳ,

Ὁ ναὸς τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας, ἡ Ἁγία Σοφία στὴν Κωνσταντινούπολη, εἶναι τὸ ζωντανὸ μνημεῖο τῆς δόξης τῆς ὀρθοδοξίας μας, ἀλλὰ καὶ τὸ ὁρατὸ σύμβολο τῆς λειτουργικῆς τελειότητας τῆς ἐκκλησίας μας.

Ἂν καὶ ἔχουν περάσει τόσοι αἰῶνες λειτουργίας τοῦ μνημείου, ἀλλότριας πρὸς τὸ σκοπὸ γιὰ τὸν ὁποῖο ἀρχικὰ οἰκοδομήθηκε, τὸ μνημεῖο ἐξακολουθεῖ νὰ προξενεῖ τὸν παγκόσμιο θαυμασμό.

Ἡ 24η Ἰουλίου 2020, ἡμέρα κατὰ τὴν ὁποία ἔγινε ἡ μετατροπή του, γιὰ δεύτερη φορά, σὲ ἰσλαμικὸ τέμενος (ἡμέρα ποὺ συμπίπτει νὰ εἶναι ἡ ἐπέτειος τῆς ὑπογραφῆς τῆς Συνθήκης τῆς Λωζάνης) ἀποτελεῖ, ὄχι μόνο γιὰ ὅλους τοὺς ὀρθοδόξους χριστιανοὺς, ἀλλὰ καὶ γιὰ κάθε σκεπτόμενο ἄνθρωπο ποὺ σέβεται τὰ θρησκευτικὰ δικαιώματα, ἡμέρα περισκέψεως καὶ μεγίστης θλίψεως.

Ὅπως εἶναι προφανές, δὲν ὑπῆρχε καμμία λατρευτικὴ ἀνάγκη μετατροπῆς τῆς Ἁγίας Σοφίας καὶ πάλι σὲ τέμενος, καθὼς ὑπάρχει πληθώρα τεμένων στὴ σύγχρονη Κωνσταντινούπολη. Ἡ ἀπόφαση μετατροπῆς της σὲ τζαμὶ ἔγινε πρὸς ἐκμετάλευση τοῦ θρησκευτικοῦ συναισθήματος γιὰ καθαρὰ πολιτικοὺς λόγους.

Τρία χρόνια μετά, συνεχίζουμε νὰ ἐλπίζουμε καὶ νὰ προσπαθοῦμε γιὰ τὴν ἀναθεώρηση τῆς ἀπόφασης αὐτῆς καὶ τὴς ἐπαναλειτουργίας τοῦ μνημείου, τουλάχιστον ὡς μουσείου, ὥστε νὰ ἀποδοθεῖ καὶ πάλι στὴν παγκόσμια κοινότητα αὐτὸ τὸ ἀπαράμιλλο θαῦμα τῆς βυζαντινῆς τεχνοτροπίας, ἀναδεικνύοντας τὸν ἀρχικὸ σκοπὸ γιὰ τὸν ὁποῖο τέθηκε ὁ θεμέλιος λίθος τοῦ Οἴκου τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας.

Γιατὶ καὶ «οἱ λίθοι κεκράξονται» (Λουκᾶ 19:40), ὅπως εἶπε ὁ Κύριος κατὰ τὴν εἴσοδό του στὴν Ἰερουσαλὴμ τὴν Κυριακὴ τῶν Βαΐων, καὶ αὐτὲς οἱ κραυγὲς μέσα ἀπὸ τοὺς αἱματοβαμμένους τοίχους τῆς Ἁγίας Σοφίας ἀπὸ τοὺς αἰῶνες φωνάζουν γιὰ δικαιοσύνη καὶ σεβασμὸ τῶν μειονοτήτων στὴ σύγχρονη Τουρκικὴ Δημοκρατία.

Ἂς προσευχηθοῦμε θερμὰ ὥστε ὁ ναὸς τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας μὲ τὸν ἐκπληκτικὸ τροῦλο του, γιὰ τὸν ὁποῖο ὁ ἱστορικὸς Προκόπιος λέει ὅτι φαίνεται σὰν νὰ κρέμεται ἀπὸ τὸν οὐρανὸ μὲ τὶς ἀκτίνες τοῦ φωτός, νὰ γίνει ξανὰ χῶρος φιλόξενος γιὰ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους.

Μέχρι τὸν ἐρχομὸ τῆς χαρμόσυνης αὐτῆς ἡμέρας, ἂς συνεχίσουμε τὶς προσπάθειές μας μὲ νηστεία καὶ προσευχὴ καὶ ἂς οἰκοδομήσουμε στὴν καρδιά μας οἶκο σοφίας, λατρεύοντας τὸ Θεὸ μὲ πνεῦμα ἀγάπης καὶ καταλλαγῆς πρὸς τοὺς ἀδελφούς μας.

Μετὰ πατρικῶν ἐν Κυρίῳ εὐχῶν,
† ὁ Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρος

Ο Νικητιάδης μίλησε ως παλιός μετανάστης για την ψήφο των ομογενών: Αχ, λέει η Δόμνα Σαμίου, ανάθεμα σε ξενιτιά εσέ και το καλό σου που πήρες το παιδάκι μου και το’ κανες δικό σου… (video)

Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: