Μια μουσική ιδιοφυΐα: Ο Γιάννης Μαρκόπουλος έμεινε σε απόσταση «ασφαλείας» από την τρέχουσα κομματική και ιδεολογική συνάφεια

FILE PHOTO: Στη φωτογραφία αρχείου εικονίζεται ο συνθέτης Γιάννης Μαρκόπουλος (2Α) με τον Κώστα Καζάκο (Α) που έκανε την αφήγηση στα έργα του, που παρέμειναν κλασικά μέσα στη μουσική του διαδρομή, “Χρονικό”, “Θητεία”, “Ιθαγένεια” και τη “Λειτουργία του Ορφέα”, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 50 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών, Πέμπτη 7 Ιουλίου 2005. ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ, ΜΠΙΛΙΟΣ ΧΑΡΗΣ




Του ΓΙΑΝΝΑΚΗ ΟΜΗΡΟΥ

Η «αναχώρηση» του Γιάννη Μαρκόπουλου δικαίως προκάλεσε πανελλήνια συγκίνηση. Γιατί «φιλοτέχνησε» με τις μουσικές του δημιουργίες τα πάθη, τους καημούς, τις αγωνίες του λαού, των απλών ανθρώπων και μυκτήρισε την αδικία, την καταπίεση και την ανελευθερία.

Αναμφίβολα ο Γιάννης Μαρκόπουλος υπήρξε μια μουσική ιδιοφυΐα. Επιδέξια και περίτεχνα συνδύασε την παραδοσιακή Ελληνική μουσική, ειδικότερα της ιδιαίτερης πατρίδας του Κρήτης, με τα σύγχρονα μουσικά ρεύματα.

Και συνεργαζόμενος με «ιερά τέρατα» της ποίησης και της στιχουργικής, όπως ο Μάνος Ελευθερίου, σαγήνευσε το κοινό και ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους. Οι θρυλικές μουσικές του παραστάσεις στην Μπουάτ Λήδρα επί χούντας, έγραψαν ιστορία.

Ήμασταν τυχεροί όσοι κοινωνήσαμε εκείνη τη μαγική μέθεξη στη Λήδρα. Που ήταν ουσιαστικά και οι πρώτες μαζικές αντιδράσεις κατά της δικτατορίας. Σε εκείνο τον εμβληματικό χώρο «γεννήθηκαν» φωνές που έμελλε να καθιερωθούν και μερικές να μεσουρανήσουν.

  • Η «θεϊκή» φωνή του Νίκου Ξυλούρη, η ισάξια του Γαργαρουνάκη, η μελωδική της Λαβίνας, η φωνή του Σταύρου Πασπαράκη με το ξεχωριστό ηχόχρωμα, αλλά και ο κορυφαίος Διακογιώργης στο σαντούρι και το ξυλόφωνο ήταν βασικά ανακαλύψεις και αποκαλύψεις του Μαρκόπουλου. Και οι συντελεστές μιας κατ’ εξακολούθησιν μουσικής πανδαισίας.

Ο Γιάννης Μαρκόπουλος, όπως κατά κανόνα όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες είχε τις ιδιορρυθμίες, τις απαιτήσεις και τις «εκρήξεις» του. Πάντα πληθωρικός και ασταμάτητα δημιουργικός. Και σε απόσταση «ασφαλείας» από την τρέχουσα κομματική και ιδεολογική κομματική συνάφεια.

Αισθάνομαι ευτυχής γιατί ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόσκληση μου να έλθει στην Κύπρο κατά τη διάρκεια της παρουσίας μου στην Προεδρία της Βουλής και να δώσει μια συγκλονιστική συναυλία στο Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου.

Τα «λόγια και τα χρόνια τα χαμένα» και τα «παραπονεμένα λόγια» θα ηχούν για πάντα ως ύμνοι προς τις άφθορες διαχρονικά αξίες της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

*Πρώην Πρόεδρος Βουλής Αντιπροσώπων

  • Τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν απαραίτητα τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΕΔΩ, ΟΙ ΓΝΩΜΕΣ ΕΔΩ, ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΔΩ

ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΕΔΩ – ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΜΥΝΑΣ ΕΔΩ

Εάν ο Πούτιν ζητούσε αναγνώριση όπως ο Ταγίπ… Δεν υπάρχει καμία αντίδραση στους μαξιμαλισμούς και τις απειλές Ερντογάν από τα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου

Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: