Το νέο μιούζικαλ “MANIFESTO: The Diaghilev Project” παρουσιάστηκε σε συναυλιακή μορφή στη Νέα Υόρκη σε σκηνοθεσία της καταπληκτικής Νάντιας Φώσκολου

Στιγμιότυπο από το μιούζικαλ “MANIFESTO: The Diaghilev Project”, της Ελληνίδας σκηνοθέτριας, Νάντιας Φώσκολου και του Αμερικανού θεατρικού συγγραφέας Nathan Wright. Φωτογραφία Κέλλυ Φώσκολου




Το “MANIFESTO: The Diaghilev Project” είναι ένα νέο μιούζικαλ, του οποίου τη σύλληψη συνυπογράφουν η Ελληνίδα σκηνοθέτρια Νάντια Φώσκολου και ο Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας Nathan Wright.

H πρωτότυπη αυτή σύνθεση -εν μέρει θεατρικό κολάζ, εν μέρει χορευτική παράσταση- διερευνά τη ζωή και το έργο του Σεργκέι Ντιάγκιλεφ, θρυλικού ιδρυτή των Ballets Russes, ο οποίος σφράγισε τη μουσική και εν γένει καλλιτεχνική πρωτοπορία του 20ου αιώνα.

Το “MANIFESTO: The Diaghilev Project” πρωτοπαίχτηκε το 2018 στη Νέα Υόρκη σε σκηνοθεσία της Φώσκολου. Τώρα ο βραβευμένος συνθέτης και κλασικός πιανίστας Dustin Gledhill και ο Wright συνέθεσαν νέα τραγούδια και ανέπτυξαν περαιτέρω τις μουσικές στιγμές του έργου. Η νέα αυτή εκδοχή εντάχθηκε στο ρεπερτόριο του ιστορικού νεοϋρκέζικου μουσικού συλλόγου The Bohemians (μέλος του οποίου υπήρξε ο Σεργκέι Ραχμάνινοφ).

Με έμφαση στο μουσικό μέρος, και με τη συνδρομή της χορογραφίας του Nik Mucha, το “MANIFESTO: The Diaghilev Project” παρουσιάστηκε ως θεατροποιημένη συναυλία στο κατάμεστο Ίδρυμα Kosciuzko στο Μανχάτταν στις 5 Ιουνίου και έγινε δεκτό με ενθουσιασμό. Εκτός από πέντε ηθοποιούς-χορευτές του μουσικού θεάτρου, επί σκηνής ήταν ο ίδιος ο συνθέτης, καθώς και μία βιολοντσελίστρια και μία αρπίστρια.

Στιγμιότυπο από το μιούζικαλ “MANIFESTO: The Diaghilev Project”, της Ελληνίδας σκηνοθέτριας, Νάντιας Φώσκολου και του Αμερικανού θεατρικού συγγραφέας Nathan Wright. Φωτογραφία Κέλλυ Φώσκολου

Music from “MANIFESTO: The Diaghilev Project”

Κείμενο – στίχοι: Nathan Wright
Μουσική σύνθεση, ενορχήστρωση & διεύθυνση: Dustin Gledhill
Σκηνοθεσία: Νάντια Φώσκολου
Φωτισμοί: Drew Florida
Κοστούμια: Ilana Breitman
Χορογραφία: Nik Mucha
Σχεδιασμός ήχου: Scott Chiu
Stage management: Sam Grocock

Ερμήνευσαν οι ηθοποιοί/χορευτές του μουσικού θεάτρου: Quentin Bruno, Casey Martin Klein, Nik Mucha, Alex Schecter και Marc Sinoway

Άρπα: Kristi Shade
Βιολοντσέλο: Laura Metcalf

5 Ιουνίου 2024

Kosciuzko Foundation
15 East 65th Street
New York, NY

Στιγμιότυπο από το μιούζικαλ “MANIFESTO: The Diaghilev Project”, της Ελληνίδας σκηνοθέτριας, Νάντιας Φώσκολου και του Αμερικανού θεατρικού συγγραφέας Nathan Wright. Φωτογραφία Κέλλυ Φώσκολου

Παραγωγή: The Bohemians: New York Musicians’ Club και In Absentia Theatre.
Instagram: https://www.instagram.com/bohemiansnyc/
https://www.instagram.com/inabsentiatheatre/
Φωτογραφίες: Κέλλυ Φώσκολου

www.nadiafoskolou.nyc[email protected]

  • Νάντια Φώσκολου, θεατρική σκηνοθέτρια

Η Νάντια Φώσκολου είναι θεατρική σκηνοθέτρια. Ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε.

To 2022 σκηνοθέτησε το Ατσάλι της Rona Munro (Θέατρο Μεταξουργείο). Η παράσταση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από κοινό και κριτικούς, και επαναλήφθηκε τη σαιζόν 2022-23.

Συνεργάζεται τακτικά με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, όπου δημοσιεύει κείμενα εμπνευσμένα από το νεοϋορκέζικο τοπίο.

Αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Παν/μίου Αθηνών, αμέσως μετά την αποφοίτησή της η Φώσκολου συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι, όπου απέκτησε Μεταπτυχιακό Τίτλο (DEA) Θεατρικών Σπουδών του Παν/μίου της Σορβόννης – Paris III (υπότροφος ΝΑΤΟ), ενώ παράλληλα αποφοίτησε και από τη Δραματική Σχολή ‘Florent’.

Στιγμιότυπο από το μιούζικαλ “MANIFESTO: The Diaghilev Project”, της Ελληνίδας σκηνοθέτριας, Νάντιας Φώσκολου και του Αμερικανού θεατρικού συγγραφέας Nathan Wright. Φωτογραφία Κέλλυ Φώσκολου

Επιστρέφοντας στην Αθήνα εργάστηκε ως ερευνήτρια στο Κέντρο Αρχαίου Δράματος «Δεσμοί» και ως βοηθός σκηνοθέτη του Γιάννη Χουβαρδά (Θέατρο Αμόρε). Υπέγραψε την πρώτη της σκηνοθεσία στον Άδειο Χώρο της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου (2004) υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Στάθη Λιβαθινού με μια δική της διασκευή του Πώς ο Προυστ μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου του Αλαίν Ντε Μποττόν.

Στη συνέχεια έγινε δεκτή και αποφοίτησε από το διεθνούς κύρους τριετές επαγγελματικό μεταπτυχιακό (Master of Fine Arts) Σκηνοθεσίας Θεάτρου του Παν/μίου Columbia της Νέας Υόρκης με υποτροφία του Κληροδοτήματος Μινωτή (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης), καθώς και του Ιδρύματος Fulbright.

Από το 2005 μοιράζει το σκηνοθετικό (συμπεριλαμβανομένων συγγραφέων όπως οι: Ευριπίδης, Σαίξπηρ, Φεντό, Φασμπίντερ, Χάβελ, Λαγκάρς) και διδακτικό της έργο μεταξύ Νέας Υόρκης και Αθήνας.

Εξέδωσε πρόσφατα τη μετάφρασή της του εμβληματικού για την εκπαίδευση του ηθοποιού Βιβλίου των Viewpoints των Anne Bogart & Tina Landau (εκδ. Πατάκη 2020).

Το 2024 πρόκειται να εκδοθεί η δεύτερή της μετάφραση βιβλίου για την υποκριτική -το Ο ηθοποιός και ο στόχος του Ντέκλαν Ντόννελλαν (επίσης από τις εκδόσεις Πατάκη).

Συνεργάζεται ως Μέντορας Σκηνοθεσίας με το Τμήμα Θεάτρου του Παν/μίου Fordham της Νέας Υόρκης.

Σκηνοθεσίες τής Φώσκολου έχουν βραβευθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Αμερική:

Στιγμιότυπο από το μιούζικαλ “MANIFESTO: The Diaghilev Project”, της Ελληνίδας σκηνοθέτριας, Νάντιας Φώσκολου και του Αμερικανού θεατρικού συγγραφέας Nathan Wright. Φωτογραφία Κέλλυ Φώσκολου

Το 2013 σκηνοθέτησε το έργο Peninsula του Nathan Wright στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Fringe της Νέας Υόρκης. Η παράσταση τιμήθηκε με το βραβείο Παράστασης Συνόλου και επελέγη για τα Fringe Encores.

Το 2014 μετέφρασε, σκηνοθέτησε και έκανε την παραγωγή για το έργο Παραλήπτης Άγνωστος της Κάθριν Κρέσμαν Τέιλορ στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων. Ψηφίστηκε ως Καλύτερη Short-Term Παράσταση της χρονιάς από το all4fun.gr, απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, επαναλήφθηκε για τρεις συνεχείς σαιζόν στην Αθήνα και παίχτηκε για άλλες τρεις σαιζόν σε περιοδεία ανά την Ελλάδα (επιλεκτικά: Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης).

Έχει σκηνοθετήσει πάνω από 20 παραστάσεις σε Νέα Υόρκη και Αθήνα. Επιλεκτικά:

  • Στη Νέα Υόρκη:

Το 2013 σκηνοθέτησε το νέο αμερικανικό έργο Lake Full of Iron; Sky Full of Hope του Nathan Wright στο Manhattan Repertory Theatre.

Το 2008 σκηνοθέτησε σε sold-out πρεμιέρα στο Baryshnikov Arts Center το νέο έργο Opus D’Amour της Anna Forsythe, γύρω από τη ζωή και το έργο του Ρώσου αβάν-γκαρντ συνθέτη Αλεξάντρ Σκριάμπιν. Έως το 2010 ανέβασε την ίδια παράσταση σε άλλα τρία θέατρα της Νέας Υόρκης.

  • Στην Αθήνα:

Το 2018 σκηνοθέτησε (σε δική της μετάφραση από τα αγγλικά) την ελληνική πρεμιέρα σε μορφή αναλογίου του κορυφαίου σύγχρονου κινεζικού έργου Μυστική Αγάπη στη Χώρα των Ανθισμένων Ροδακινιών του Σταν Λάι (Φεστιβάλ Αναλόγιο).

Τo 2014 σκηνοθέτησε το Ελευθερία στη Βρέμη του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ στο Θέατρο Μεταξουργείο. Στο ίδιο θέατρο είχε σκηνοθετήσει το 2013 την παράσταση Καλοκαίρι στα Σώματα με τη Γιασεμί Κηλαηδόνη σε κείμενα Σωτήρη Δημητρίου (επαναλήφθηκε τη σαιζόν 2013-14).

Το 2011 σκηνοθέτησε το Ρωμαίος και Ιουλιέττα του Σαίξπηρ στο Θέατρο Θησείον (συνεχίστηκε το 2012-13 για δεύτερη χρονιά).

Στιγμιότυπο από το μιούζικαλ “MANIFESTO: The Diaghilev Project”, της Ελληνίδας σκηνοθέτριας, Νάντιας Φώσκολου και του Αμερικανού θεατρικού συγγραφέας Nathan Wright. Φωτογραφία Κέλλυ Φώσκολου
  • Έχει επίσης σκηνοθετήσει τις παραστάσεις:

Ταξίδι στις Κάτω Χώρες του Ζαν-Λυκ Λαγκάρς, σε μετάφραση από κοινού με τον Βασίλη Νούλα, και σε δική της παραγωγή με την Ομάδα Κινηματο-θέατρον, την οποία ίδρυσε η ίδια∙ το αφήγημα του Βενεντίκτ Εροφέεφ «Μόσχα-Πετουσκί» σε θεατρική διασκευή με τίτλο Black Russian (Θέατρο Μεταξουργείο)∙ και το έργο Γείτονας του Μάριους Ιβασκεβίσιους σε μορφή αναλογίου για το Εθνικό Θέατρο (Αναγνώσεις 2008 – Φεστιβάλ Αναλόγιο).

Επελέγη για το Εργαστήριο-Υποτροφία Science & Stage Collaborative Fellowship, με θέμα την κλιματική αλλαγή, το οποίο κορυφώθηκε με την παρουσίαση ενός νέου έργου από το Superhero Clubhouse στη Νέα Υόρκη (2016).

Οι Δελφοί ακόμη αποκαλύπτουν τα μυστικά τους: Η αποκατάσταση του λουτρικού συγκροτήματος των Ανατολικών Θερμών, ένα νέο… βήμα προς τη γνώση [videos]

Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: