Κάθισμα ή βόλεμα; Μία καρέκλα έγινε έργο τέχνης και κέρδισε το πρώτο βραβείο σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό

Πρόκειται για την «καρέκλα» του Γιάννη Αργυριάδη, που συμμετείχε στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Δικτύου Δημιουργικών Hub Χειροτεχνίας – εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την εταιρεία Oecon- και κατέκτησε το Ά Βραβείο Αριστείας στη Χειροτεχνία. AΠΕ-ΜΠΕ/Βασίλης Βαρσακέλης




Ένα συνηθισμένο έπιπλο που βρίσκεται σε κάθε σπίτι, αλλά την ίδια ώρα κρύβει πολλούς συμβολισμούς, ενέπνευσε έναν Θεσσαλονικιό καλλιτέχνη: Η καρέκλα.

To κάθισμα, που από τη μια μας ξεκουράζει κι από την άλλη σημαίνει …βόλεμα, έγινε ένα ιδιαίτερο έργο τέχνης και κατάφερε να σηκώσει το βάρος …όχι κάποιου που κάθισε πάνω της, αλλά ενός ευρωπαϊκού βραβείου.

  • Πρόκειται για την «καρέκλα» του Γιάννη Αργυριάδη, που συμμετείχε στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Δικτύου Δημιουργικών Hub Χειροτεχνίας – εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την εταιρεία Oecon- και κατέκτησε το Ά Βραβείο Αριστείας στη Χειροτεχνία.
AΠΕ-ΜΠΕ/Βασίλης Βαρσακέλης

«Το έργο αυτό δημιουργήθηκε πριν δύο χρόνια, μετά από ώριμη σκέψη και με αφορμή τα όσα συνέβαιναν στον κόσμο, σχετικά με την εξουσία των ανθρώπων που είχαν μία τέτοια καρέκλα, που πολλές φορές έχαναν τον τρόπο να τη διαχειριστούν», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο εικαστικός Γιάννης Αργυριάδης.

Το ερώτημα αν κάποιος ανεβαίνει στην καρέκλα για να δει τον κόσμο ή για να τον δει ο κόσμος, ακόμα κι αν αυτό δεν γίνεται με πρόθεση, αλλά συμβαίνει στην πορεία, ήταν αυτό που συνέχισε να τον προβληματίζει.

«Μήπως όταν ξεκινά η διαδικασία του να πάρεις μία θέση στην εξουσία έχεις στο νου σου να βοηθήσεις τον κόσμο και να κάνεις το καλύτερο δυνατό για αυτόν, αλλά στη συνέχεια το χάνεις και αρχίζεις και βλέπεις μόνο το δικό σου προσωπικό όφελος και συμφέρον;», διερωτάται.

Όσο εξελίσσονταν τα ερωτήματα και οι σχετικές σκέψεις στο μυαλό σου, τόσο εξελίσσονταν και η κάθε νέα καρέκλα που δημιουργούσε. Σήμερα έχει τουλάχιστον πενήντα διαφορετικές και μοναδικές καρέκλες, διαφορετικών διαστάσεων. «Στην αρχή ήταν μόνο με σύρμα και χαρτί από την Ιαπωνία, αλλά στη συνέχεια πρόσθεσα το κεραμικό στοιχείο, που την κάνει ακόμη πιο εύθραυστη», εξηγεί ο κ. Αργυριάδης λέγοντας πως με τη νέα της, ακόμα πιο εύθραυστη μορφή, είναι πολύ πιο συγκροτημένοι οι άνθρωποι, αυτοί που θα την κατακτήσουν κι αυτοί που θα τη διατηρήσουν.

AΠΕ-ΜΠΕ/Βασίλης Βαρσακέλης
  • Οι καρέκλες του Γιάννη Αργυριάδη θα παρουσιαστούν τον επόμενο μήνα σε έκθεση στο χώρο Apodec στη Θεσσαλονίκη, ενώ μετά το ευρωπαϊκό βραβείο που πήρε, έχει ήδη αντίστοιχες προτάσεις από Σουηδία, Πορτογαλία και Κίνα.

Αυτό που επιθυμεί ο ίδιος περισσότερο όμως, είναι να πολλαπλασιάσει τα έργα του και να μπορέσει να τα στείλει στο Στρασβούργο, στη διάρκεια μιας Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου στο έδρανο του κάθε ευρωβουλευτή θα υπάρχει μία καρέκλα «για να σκεφτούν τη θέση αυτή που τους έδωσε ο κόσμος και ότι έχουν στα χέρια τους τις τύχες των ανθρώπων και της Ευρώπης», είπε χαρακτηριστικά.

Η καρέκλα «εκ των Έσω, εκ των Έξω» παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιούνιο στον πολυχώρο πολιτισμού Ισλαχανέ στην Θεσσαλονίκη, μαζί με μια σειρά επιλεγμένων έργων Ευρωπαίων και Ελλήνων σύγχρονων χειροτεχνών, η επιλογή των οποίων έγινε από διεθνή κριτική επιτροπή μέσα από ανοικτό κάλεσμα, σε συνεργασία με το Craftopia hub, υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια των Βασίλη Καρκατσέλη και Εβίτας Στάυρου.

Την έκθεση με τίτλο Craft Hub, Investigating craft practices across Europe διοργάνωσε η OECON, στα πλαίσια του τριετούς έργου CraftHub EU, που χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα της Δημιουργικής Ευρώπης.

AΠΕ-ΜΠΕ/Βασίλης Βαρσακέλης

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: