File Photo: EPA, via APE-MPE
Το καινούργιο ντοκιμαντέρ του για την καραντίνα που επιβλήθηκε στην κινεζική πόλη Ουχάν, όπου διαγνώστηκε, τον Δεκέμβριο του 2019, ο πρώτος με συμπτώματα της νόσου COVID-19, έδωσε στη δημοσιότητα ο Κινέζος καλλιτέχνης και ακτιβιστής Άι Γουέι Γουέι.
Ήταν κάτοικοι της πόλης αυτοί που έκαναν τα γυρίσματα και ο Γουέι Γουέι σκηνοθέτησε και έκανε την παραγωγή εξ αποστάσεως, από το σπίτι του στο Βερολίνο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσίευσε η The Art Newspaper, στόχος του ντοκιμαντέρ είναι να «αποτυπώσει την κινεζική διαχείριση κρίσης και μηχανή κοινωνικού ελέγχου -μέσω επιτήρησης, ιδεολογικής πλύσης εγκεφάλου και βάναυσης αποφασιστικότητας να ελέγξουν κάθε πλευρά της κοινωνίας». Κούριερ οι οποίοι παραδίδουν βασικά αγαθά σε ανθρώπους που δεν μπορούν να βγουν από την κατοικία τους, ένας γιατρός κάτω από στρώσεις προστατευτικών ενδυμάτων να εργάζεται σε ένα προσωρινό κέντρο αγωγής για τον ιό, ένας γιος που θρηνεί προσπαθώντας να ανακτήσει τις στάχτες του πατέρα του είναι κάποιες από τις σκηνές.
Ενημέρωσε ότι τα γυρίσματα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο, κράτησαν ένα δίμηνο και απαιτήθηκε άλλο ένα δίμηνο για την ολοκλήρωση του μοντάζ. Εξήγησε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπιζαν ήταν ότι τα γυρίσματα γίνονταν σε μία περιοχή η οποία είχε «στεγανοποιηθεί» ως προς την πληροφόρηση απ’ έξω, άρα τα γυρίσματα μπορούσαν να θεωρηθούν απειλή για την εθνική ασφάλεια. «Καταφέραμε να τραβήξουμε τις καλύτερες σκηνές της πραγματικής κατάστασης, συμπεριλαμβανομένης της κλίμακας της πόλης και του lockdown, σκηνές στις ΜΕΘ διαφόρων νοσοκομείων, σκηνές του δωματίου παρακολούθησης με κάμερες του νοσοκομείου, και το πώς μεταφέρονταν τα αγαθά σε αυτές τις συνθήκες» είπε.
Το ντοκιμαντέρ «CoroNation» είναι εδώ και λίγες ημέρες διαθέσιμο διεθνώς στο Vimeo on Demand και, στις ΗΠΑ, στο Demand Alamo Drafthouse.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αθήνα, Ελλάδα
Βασίλης Τσεκούρας
Πείραμα στη Λειψία με στόχο να επιτραπούν οι συναυλίες: Το τριπλό του Μπέντζκο