Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος (Κ) παρίστανται στα εγκαίνια του νέου Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στην Αθήνα, Τρίτη 01 Οκτωβρίου 2019. ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ
Για ένα όραμα και έργο ζωής, του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή, που παίρνει «σάρκα και οστά», έκανε λόγο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, εγκαινιάζοντας το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στο Παγκράτι.
Ο κ. Παυλόπουλος υπογράμμισε την ανάγκη να διασφαλίσουμε, καθένας στο μέτρο που του αναλογεί, τη λειτουργία αυτού του εμβληματικού Μουσείου και αναφέρθηκε στο τεράστιο και πολύπλευρο έργο του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή, καθώς και στην προσφορά τους στην Τέχνη.
Συγκεκριμένα, υπενθύμισε ότι ακολούθησε και προεξέτεινε με μεγάλη επιτυχία τη μοναδική παράδοση των εφοπλιστών, η οποία συνέβαλε τα μέγιστα στο να μπουν τα θεμέλια και να κατακτήσει η ελληνική εμπορική ναυτιλία την παγκόσμια κορυφή, ενισχύοντας παραλλήλως, με καθοριστικό τρόπο, την εθνική μας οικονομία.
Επιπροσθέτως, υποστήριξε ότι στο πεδίο της Τέχνης κάλλιστα ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή πληρούν όλες τις προϋποθέσεις, ώστε να τους αναγνωρίζονται τα διακριτικά του σύγχρονου «Μαικήνα», καθώς η ανεκτίμητης αξίας συλλογή έργων σύγχρονης τέχνης με ποιοτικά χαρακτηριστικά μοναδικότητας -και δη σε παγκόσμια κλίμακα- αποτέλεσε και αποτελεί την αντηρίδα, πάνω στην οποία στηρίζεται το έργο του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή.
Αναφερόμενος στο πεδίο της κοινωνικής τους προσφοράς τόνισε ότι συνέβαλαν τα μέγιστα, ώστε να στηριχθούν αναρίθμητοι συνάνθρωποί μας, οι οποίοι βρίσκονταν και βρίσκονται σε μεγάλη ανάγκη, προσβλέποντας στην ουσία και όχι στην προβολή.
Κλείνοντας τον χαιρετισμό του απέτισε «τον οφειλόμενο φόρο τιμής στην μνήμη αλλά και στο παράδειγμα που μας κληροδότησαν ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή» και ευχήθηκε «αυτό το υπόδειγμα προσφοράς και ήθους να χαράζει και να φωτίζει δρόμους χρέους, τους οποίους θα ακολουθήσουν και άλλοι, πολλοί, άξιοι μιμητές».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
01/10/2019
Ο Αντι Γουόρχολ “επιστρέφει” στη Νάπολη: Έκθεση 200 έργων του πατριάρχη της ποπ αρτ