File Photo: Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος. Φωτογραφία via You Tube
Τον Μητροπολίτη Μόρφου, Νεόφυτο, τον γνώρισα την ημέρα της εκλογής του, στις 22 Αυγούστου 1998. Στην πολυετή γνωριμία μας διαπίστωσα, παρά τις κατά καιρούς έντονες διαφωνίες μας επί διαφόρων ζητημάτων, ότι διακρίνεται από ήθος και παρρησία. Παντού και πάντα με ρωμαλέο φρόνημα λέει τις απόψεις του.
Χωρίς να αποδοκιμάζω τα όσα είπε, έχω κάποια ερωτήματα προς τον Μητροπολίτη Μόρφου:
Α) Αποδεικνύεται επιστημονικά ότι ομοφυλόφιλοι είναι αυτοί, των οποίων η μητέρα έκανε παρά φύση (πρωκτικό) έρωτα; Αν μια γυναίκα κατά την κύηση σε άλλο παιδί έκανε και πάλι παρά φύση έρωτα και αυτό δεν είναι ομοφυλόφιλος, τότε πώς εξηγείται αυτό;
Β) Πού αναφέρεται ρητά ο Άγιος Πορφύριος σε ομοφυλοφιλία και ομοφυλόφιλους;
Εξ όσων γνωρίζω έλεγε:
Β) Πόσο αυθεντικά είναι τα όσα αποδίδονται στον Άγιο Παΐσιο στο κείμενο: «Για τις σαρκικές διαστροφές εντός του γάμου»;
Γ) Αναγνωρίζει ότι η αναφορά του σε μητέρες, με παιδιά ομοφυλόφιλα, στερείται της αρετής της διακρίσεως, η οποία κοσμεί τον κ. Νεόφυτο;
Εκτιμώ ότι τα όσα ανέφερε ο Μητροπολίτης Μόρφου, ακόμη και αν αστόχησε σε ορισμένα, κυρίως, με τον τρόπο που τα είπε σε μια προφορική ομιλία του, δείχνουν, δοθέντος μάλιστα ότι είναι καλός πνευματικός και εξομολόγος, την αγωνία ενός Επισκόπου της Εκκλησίας μας.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και ως τέτοιο θα έπρεπε να απασχολήσει την Ιερά Σύνοδο, όχι για επιβολή κυρώσεων, αλλά για προβληματισμό και διαμόρφωση μιας κοινής θέσης.
Αντί να γίνει αυτό, το ζήτημα το ανέλαβε ο Γενικός Εισαγγελέας, ο οποίος, με επιστολή του προς τον Αρχηγό της Αστυνομίας έδωσε οδηγίες «για την έναρξη διερεύνησης του ενδεχομένου διάπραξης οποιουδήποτε ποινικού αδικήματος σε σχέση με τις πρόσφατες δηλώσεις του Πανιερότατου Μητροπολίτη Μόρφου σε σχέση με ομοφυλοφίλους και συναφή θέματα». Γιατί τόση σπουδή, όταν σε μερικές μέρες, μετά την εορτή της Παναγίας, ο κ. Νεόφυτος, όπως έχει λεχθεί, θα δώσει ο ίδιος εξηγήσεις;
Επίσης, τι είδους διερεύνηση και πώς θα γίνει αυτή, είναι ένα ακανθώδες ερώτημα. Καλόν είναι οι ανακριτές, πριν πάρουν κατάθεση από τον Μητροπολίτη να μην αρκεστούν στις εναντίον του επικρίσεις, αλλά για να προετοιμαστούν κατάλληλα να μελετήσουν το κείμενο (είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα μας) του Αρχιμανδρίτη Φώτιου Ιωακείμ.
Ακόμη και διαφωνώντας με τον κ. Νεόφυτο, νομίζω ότι δεν ευσταθεί η άποψη ότι τα λεχθέντα του «συγκρούονται με αρχές ίσων δικαιωμάτων και σεβασμού της αξιοπρέπειας όλων των πολιτών» και ότι συνιστούν «ρατσιστική συμπεριφορά».
Κλείνοντας, θυμίζω τη ρήση του Βολταίρου, του διακεκριμένου Γάλλου φιλοσόφου (1694-1778), ο οποίος είπε: «Διαφωνώ με ό,τι λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες».
*Δημοσιογράφος, [email protected]
Χωρίς κοινό όραμα και στόχο, ορατότης μηδέν στο Κυπριακό: Ενώπιον ακόμη ενός άλματος στο κενό;