weather symbol
12
ΚΥΡ 19/1/25 | 20:14
FILE PHOTO Το «Φεγγαράκι στην Ακτή», έργο του γλύπτη Παύλου Βασιλειάδη, διακρίνεται στη θάλασσα μπρόστα από τη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, την Τρίτη 8 Μαρτίου 2022. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΟΣΙΔΗΣ

Το «Φεγγαράκι στην Ακτή» στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης έμεινε «ορφανό»: Πέθανε ο Παύλος Βασιλειάδης, ο ψυχίατρος και εικαστικός που το φιλοτέχνησε

Σε ηλικία 79 χρόνων έφυγε χθες από τη ζωή ο δημιουργός του περίφημου Φεγγαριού στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, Παύλος Βασιλειάδης.

Όπως γνωστοποίησαν οι οικείοι του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η πολιτική του κηδεία θα τελεστεί την Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2025, στις 14:00 στην αίθουσα «Billy’s Palace», απέναντι από τα Κοιμητήρια Θεσσαλονίκης (Κοιμητήρια Αναστάσεως του Κυρίου).

Ο γλύπτης δημιούργησε το φεγγάρι το 1997, όταν η Θεσσαλονίκη ήταν η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και η διαδικασία διήρκησε τρία χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι είχε βανδαλιστεί και πετάχθηκε στη θάλασσα από αγνώστους και ο δημιουργός του υπέδειξε τελικά ως νέο χώρο τοποθέτησής του την θάλασσα, έτσι ώστε να προφυλαχτεί.

Ποιος ήταν ο Παύλος Βασιλειάδης

Ο Παύλος Βασιλειάδης, εικαστικός καλλιτέχνης και ψυχίατρος, γεννήθηκε το 1946 στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε ιατρική, με ειδίκευση στην ψυχιατρική.

Ο Παύλος Βασιλειάδης, εικαστικός καλλιτέχνης και ψυχίατρος / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η πρώτη ατομική του έκθεση χρονολογείται το 1971 (Γκαλερί Ζήτα-Μι, Θεσσαλονίκη) και αφορούσε μυθολογικά θέματα. Από τότε στο ενεργητικό του προσμετρούνται άλλες δεκαεπτά ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ οι συμμετοχές του σε ομαδικές ξεπερνούν τις τριάντα. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων η Art 10 στο Basel της Ελβετίας (1979), η Biennale του São Paulo (1983), και τα Δημήτρια, Θεσσαλονίκη (1985,1989, 1993, 1995, 2001). Έργα του ανήκουν: στην Εθνική Πινακοθήκη, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, το Τελλόγλειο Ίδρυμα και την Πινακοθήκη της Ρόδου.

Ο καλλιτέχνης εξέθεσε πίνακες που κινούνταν στο χώρο του κριτικού ρεαλισμού και συχνά συνοδεύονταν από κατασκευές μικρού μεγέθους, που επεξέτειναν το θέμα της ζωγραφικής στον τρισδιάστατο χώρο (Νομίσματα, Πόλεις, Παρμπρίζ). Οι Αντανακλάσεις των αρχών της δεκαετίας του `80 σηματοδότησαν τη μετάβασή του σε τρόπους έκφρασης που βρίσκονται κοντά στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό. Με έμφαση στη σημασία της χειρονομίας και τη δυναμική χρήση του χρώματος, ο καλλιτέχνης αποδίδει τις σκιές των δέντρων στα πάρκα και στα πεζοδρόμια, την αντανάκλαση της κίνησης πεζών και τροχοφόρων πάνω στις προθήκες καταστημάτων στους δρόμους της πόλης.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

ΔιαβάστεΕπίσης