FILE PHOTO: Πάντοτε ατέλειωτες ουρές μπροστά στη Μόνα Λίζα στο Λούβρο. EPA, CHRISTOPHE PETIT TESSON
Μια μικρή πόλη στην Τοσκάνη είναι κατενθουσιασμένη καθώς διατυπώθηκε από Ιταλό Ιστορικό ότι η γέφυρα που ζωγραφίστηκε ως φόντο στο πιο διάσημο πορτρέτο του κόσμου – τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι – ανήκει στην πόλη.
Ο Ιταλός ιστορικός Σιλβάνο Βινσέτι δηλώνει ότι δεν έχει καμία αμφιβολία ότι η γέφυρα Romito di Laterina στην επαρχία του Αρέτσο είναι αυτή που ζωγράφισε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι στο τοπίο της υπαίθρου πίσω από τη αινιγματική Μόνα Λίζα – κάτι που ίσως δώσει τέλος σε ένα μυστήριο που πυροδότησε αμέτρητες διαφωνίες ανά τους αιώνες…
Italian historian claims to have identified bridge in Mona Lisa backdrop https://t.co/o71CKXjbs5 pic.twitter.com/qW4USBmEIu
— Guardian news (@guardiannews) May 3, 2023
Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ζωγράφισε τη Μόνα Λίζα στη Φλωρεντία στις αρχές του 16ου αιώνα και η ταυτότητα της γυναίκας που εμφανίζεται στην ελαιογραφία -που ευρέως πιστεύεται ότι είναι η Λίζα ντελ Τζιοκόντο- έχει προκαλέσει τόσες εικασίες όσες αντίστοιχα και το μακρινό τοπίο.
Θεωρίες που διατυπώθηκαν στο παρελθόν έχουν αναγνωρίσει τη γέφυρα ως τη Γέφυρα Μπουριάνο, κοντά στη Λατερίνα, καθώς και ως τη Γέφυρα Μπόμπιο στη βόρεια ιταλική πόλη Πιατσέντσα.
Η πιο χαρακτηριστική λεπτομέρεια- είπε στους δημοσιογράφους στην ένωση ξένων Τύπου στη Ρώμη- βρίσκεται στις καμάρες της γέφυρας και συγκεκριμένα στον αριθμό τους : η γέφυρα στον πίνακα του Λεονάρντο είχε τέσσερις καμάρες, όπως και το Ρομίτο. Η Γέφυρα Μπουριάνο, από την άλλη, έχει έξι τόξα, ενώ η Γέφυρα Μπόμπιο έχει περισσότερες από έξι καμάρες.
Έγγραφα που ανήκαν στην οικογένεια των Μεδίκων που βρέθηκαν στα κρατικά αρχεία της Φλωρεντίας έδειξαν ότι μεταξύ 1501 και 1503 η γέφυρα ήταν «μια πολύ πολυσύχναστη, λειτουργική γέφυρα», είπε ο Βινσέτι.
Πρόσθεσε ότι ήταν ακριβώς εκείνη την εποχή που ο Λεονάρντο ντα Βίντσι βρισκόταν στην περιοχή της Κοιλάδας του Άρνου, πρώτα στην υπηρεσία του Καίσαρα Βοργία, ενός καρδινάλιου από την πλέον διαβόητη οικογένεια ευγενών στην Ιταλία της Αναγέννησης, και στη συνέχεια στην υπηρεσία του Πιέρο Σοντερίνι, πολιτικού της Δημοκρατία της Φλωρεντίας.
Η γέφυρα παρείχε μια συντομότερη διαδρομή που μείωνε την διάρκεια του ταξιδιού μεταξύ Αρέτσο, Φιεζόλε και Φλωρεντίας κατά αρκετές ώρες.
Ο Βινσέτι μέτρησε το πλάτος ανάμεσα στις όχθες του ποταμού και, χρησιμοποιώντας το μέγεθος του διασωθέντος τόξου [καμάρας], διαπίστωσε ότι τέσσερις καμάρες του ίδιου μεγέθους ταιριάζουν τέλεια σε όλη την έκταση.
Ο Βινσέτι βρήκε επίσης έγγραφα που μαρτυρούν ότι ο Λεονάρντο ντα Βίντσι διέμενε συχνά στο Φιεζόλε εκείνη την εποχή, με έναν θείο που ήταν ιερέας.
Η Σιμόνα Νέρι, η δήμαρχος της Λατερίνας, είπε ότι η θεωρία του Βινσέτι έχει προκαλέσει πολύ ενθουσιασμό στην πόλη με τους λίγο περισσότερους από 3.500 κατοίκους.
«Πρέπει να προσπαθήσουμε να προστατεύσουμε ό,τι έχει απομείνει από τη γέφυρα, κάτι που θα απαιτήσει χρηματοδότηση», είπε.
Οι ισχυρισμοί του Βινσέτι, ωστόσο, αναμφίβολα θα εκνευρίσουν όσους βρίσκονται στο κοντινό Μπουριάνο και διεκδικούν την “πατρότητα” του τοποίου, καθώς μια αφίσα της Μόνα Λίζα βρίσκεται δίπλα σε μια πινακίδα που δείχνει την γέφυρα του Μπουριάνο.
Ο Βινσέτι έχει κάνει αρκετούς άλλους ισχυρισμούς για τη Μόνα Λίζα στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένου ότι ο Λεονάρντο χρησιμοποίησε και άνδρα και γυναίκα ως μοντέλα για το πορτρέτο.
Με πληροφορίες από The Guardian
Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE