Η ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου εγκαινίασε έκθεση στο Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη

Photo Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου παρέστη στα εγκαίνια της έκθεσης «Μορφή και Λειτουργία: Η ακολουθία του Σχεδιασμού 200+200. Διακοσμητικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες 1621-2021», στο Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη, την Τρίτη 24 Μαΐου 2022. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ/ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ




Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου εγκαινίασε το απόγευμα στο Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη την έκθεση «Μορφή και Λειτουργία: Η ακολουθία του Σχεδιασμού 200 + 200. Διακοσμητικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες 1621-2021».

Η κ. Σακελλαροπούλου έκανε λόγο για «ένα ταξίδι στην ανθρώπινη περιπέτεια της καθημερινής δημιουργίας». Όπως ανέφερε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας στον χαιρετισμό της, «πλαισιωμένη από πολιτιστικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, φιλοδοξώντας να φέρει μια νέα εποχή στη χειροποίητη παραδοσιακή δημιουργία και τη σύγχρονη σχεδίαση, η έκθεση δεν περιορίζεται στην απλή προβολή των όμορφων αυτών αντικειμένων».

Επισήμανε επίσης, ότι «προτείνει έναν τρόπο να ξαναβρούμε την ποιητική του πειραματισμού, αποδεσμεύοντας τις ποιητικές δυνατότητες του σχεδιαστικού προτύπου. Δείχνει πώς κάθε χειροτεχνικό έργο του ανθρώπου, κάθε αντικειμενοποίησή του μέσα στον κόσμο, είναι ένα ίχνος που μπορεί να οδηγήσει σε νέες μορφές, σε νέα παραδείγματα για την ένταξη της τέχνης στον καθημερινό βίο».

   Ακολουθεί ο χαιρετισμός της κυρίας Σακελλαροπούλου:

«Χάρτες, περίτεχνα όπλα, κοσμήματα, φορεσιές, σερβίτσια, ρολόγια, ταμπακοθήκες, σφραγίδες και καλαμάρια, ένας κόσμος καλαισθησίας και λειτουργικότητας αναδύεται μέσα από την έκθεση αυτή που φωτίζει τον υλικό πολιτισμό των ελληνικών κοινοτήτων, αστικών και αγροτικών, δύο αιώνες πριν από την Επανάσταση του 1821 και από εκεί ως τις μέρες μας. Αποκαλύπτει το εύρος της φαντασίας και της δημιουργικότητας με τις οποίες τεχνίτες και καλλιτέχνες νοηματοδότησαν απλά, καθημερινά αντικείμενα, μετατρέποντας την ανάγκη σε ομορφιά. Αναδεικνύει το ιδεώδες της συνύπαρξης χρηστικότητας και αισθητικής στα τεχνουργήματα των παλιών μαστόρων, αλλά και τη συμβολική λειτουργία κάποιων μοτίβων σε χρόνια δίσεκτα, φλογισμένα από τον πόθο για ελεύθερη ζωή.

Τα σπάνια κειμήλια που παρουσιάζονται, παραχωρημένα από συλλέκτες ή και οικογένειες που άνοιξαν γενναιόδωρα τα σπίτια τους, αποτελούν εύγλωττους δείκτες των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών που επικρατούσαν στη συγκεκριμένη περίοδο, μάρτυρες ηθών και εθίμων, θρησκευτικών και λαϊκών πεποιθήσεων, νοοτροπιών, κοινωνικής ταυτότητας και φυσιογνωμίας, κυρίαρχων αντιλήψεων σχετικά με τον καλλωπισμό και τη διακόσμηση του σώματος. Μας προκαλούν σαγήνη αλλά και απορία: πώς κατάφερναν αυτοί οι ανώνυμοι δημιουργοί να συνδυάσουν με έναν σχεδόν αριστοτελικό τρόπο το αγαθό, το χρήσιμο και το ηδύ;

Περιηγούμαστε την έκθεση ‘Μορφή και λειτουργία: Η ακολουθία του σχεδιασμού 200+200’ σαν ένα ταξίδι στην ανθρώπινη περιπέτεια της καθημερινής δημιουργίας. Πλαισιωμένη από πολιτιστικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, φιλοδοξώντας να φέρει μια νέα εποχή στη χειροποίητη παραδοσιακή δημιουργία και τη σύγχρονη σχεδίαση, η έκθεση δεν περιορίζεται στην απλή προβολή των όμορφων αυτών αντικειμένων. Προτείνει έναν τρόπο να ξαναβρούμε την ποιητική του πειραματισμού, αποδεσμεύοντας τις ποιητικές δυνατότητες του σχεδιαστικού προτύπου. Δείχνει πώς κάθε χειροτεχνικό έργο του ανθρώπου, κάθε αντικειμενοποίησή του μέσα στον κόσμο, είναι ένα ίχνος που μπορεί να οδηγήσει σε νέες μορφές, σε νέα παραδείγματα για την ένταξη της τέχνης στον καθημερινό βίο.

Εγκαινιάζω την έκθεση του Μουσείου Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη με την ευχή να συνεχίσει να συμβάλλει με δυναμισμό και καινοτόμο αντίληψη στην ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού, συνεισφέροντας πάντοτε στην ανάπτυξη της πολιτιστικής εκπαίδευσης μέσα από τη διαδραστική αλληλεπίδραση μουσείου και επισκεπτών».

Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αθήνα, Ελλάδα

Τζορτζ Τσούνης: H Ελλάδα δεν είναι μόνο πυλώνας σταθερότητας, αλλά είναι πολλά περισσότερα

Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: