Ο Γαβράς αποχαιρετά τον φίλο του Φασιανό: Ιστορίες για αχινούς, παρθένες παραλίες και χιούμορ κατά της βλακείας…

Ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς προσερχόμενος στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας. EPA / CLAUDIO ONORATI




Ο Ελληνογάλλος σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς απέτισε φόρο τιμής σήμερα στον φίλο του Αλέκο Φασιανό, που πέθανε την Κυριακή στην Αθήνα, Έλληνα ζωγράφο “υποδειγματικό, ζωγράφο φιλόσοφο”, με τον οποίο του άρεσε να τρώει αχινούς σε μια παρθένα παραλία της Ελλάδας.

Σε επιστολή στο Γαλλικό Πρακτορείο ο σκηνοθέτης, που θα γιορτάσει τα 90ά γενέθλιά του τον Φεβρουάριο, χαιρετίζει “το μοναδικό και τόσο προσωπικό έργο του ζωγράφου, ο οποίος συχνά αναφερόταν ως ο “Έλληνας Πικάσο” ή ο Ματίς της σύγχρονης εποχής.

  • Οι δυο φίλοι μοιράζονταν μεταξύ άλλων την αγάπη της Γαλλίας, την αγάπη της Ελλάδας και την αγάπη της Κέας, νησιού των Κυκλάδων.

Ο Φασιανός, που πέθανε σε ηλικία 86 ετών, θα μείνει “παρών στο μυαλό και την καρδιά όλων των Ελλήνων που τον αγαπούσαν και αγαπούσε”, γράφει ο κινηματογραφιστής το έργο του οποίου έχει επηρεαστεί από τα πολιτικά δράματα των παιδικών του χρόνων στην Ελλάδα.

Γι’ αυτούς που τον γνώρισαν και τον αγάπησαν, θα παραμείνει ο εγκάρδιος, φωτεινός φίλος που του άρεσε να μας καλεί να τρώμε αχινούς σε μια παρθένα παραλία. Τους ψάρευε και τους ετοίμαζε με τη δεξιοτεχνία ενός Έλληνα ψαρά“, προσθέτει ο σκηνοθέτης του Z” (1969), της “Ομολογίας” (1970) ή πιο πρόσφατα των “Ενηλίκων στην Αίθουσα” (2019) για το ελληνικό χρέος.

Αγαπούσα το χιούμορ του, δικό του ξεχωριστό, ήταν απόλυτα καυστικός απέναντι στη βλακεία, τη χυδαιότητα των ιδεών και των γεγονότων“, παρατηρεί ο Γαβράς αναφερόμενος στον Φασιανό, γνωστό για τις φιγούρες του από την ελληνική μυθολογία και λαογραφία.

Αλέκο, θα ξαναϊδωθούμε σύντομα“, καταλήγει ο σκηνοθέτης απευθύνοντας το τελευταίο αντίο στον φίλο του.

Σύγχρονος του Κώστα Γαβρά αλλά και του Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος πέθανε τον Σεπτέμβριο του 2021, ο Φασιανός πέθανε την Κυριακή στο σπίτι του στου Παπάγου, όπου θα τελεστεί η κηδεία του την Τρίτη παρουσία της συζύγου και των δύο παιδιών του.

Ο Φασιανός, που είχε μοιράσει τη ζωή του μεταξύ της Ελλάδας και της Γαλλίας, είναι γνωστός για τα πρόσωπά του από την ελληνική μυθολογία και λαογραφία, με τα οποία στόλιζε τους καμβάδες και τις λιθογραφίες του που εκτίθενται σε όλο τον κόσμο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Επίγονος της γενιάς του ’30: Ο Αλέκος Φασιανός ήταν πάντα πιστός στην ελληνική παραδοσιακή τέχνη

Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: