Ο ζωγράφος και καθηγητής Τέχνης, Γιώργος Γαβριήλ. Φωτογραφία Cyprus Times
Τι είναι Τέχνη; Ο μεγάλος Γάλλος φιλόσοφος, συγγραφέας και δημοσιογράφος, Νομπελίστας, Albert Camus (1913-1960) υποστηρίζει: «Μια ένοχη συνείδηση έχει ανάγκη να εξομολογηθεί. Ένα έργο τέχνης είναι μια εξομολόγηση».
Ο διευθυντής του Γυμνασίου Ακακίου, Γιώργος Γαβριήλ, είχε… ένοχη συνείδηση όταν ζωγράφιζε εκείνους τους ακαταλόγιστους πίνακες με σκυλιά ή άτομα να ουρούν σε πρόσωπα της θρησκείας μας ή άλλες προσωπικότητες; Μήπως ήθελε να… εξομολογηθεί ενδεχόμενες ενοχές του;
Δεν θα εμπλακώ σε αχρείαστη συζήτηση περί ελευθερίας έκφρασης και καλλιτεχνικής δημιουργίας, έννοιες που οι περισσότεροι δεν κατανοούν, δεν σέβονται και συχνά λοιδορούν και καθυβρίζουν, εξαιτίας ιδεολογικής παρόρμησης, κομματικής εγκύστωσης και πολιτικής αγκύλωσης.
Άρα, θεωρώ ότι παρέλκει οποιαδήποτε περαιτέρω αντιπαράθεση μεταξύ υποστηρικτών και επικριτών του εκπαιδευτικού-ζωγράφου. Όμως, υπάρχουν κάποια δεδομένα που καλούμαστε να συζητήσουμε.
>Πρώτον, ο Γ. Γαβριήλ είναι εκπαιδευτικός. Δηλαδή υπόκειται σε κανονισμούς που διέπουν τη λειτουργία της Παιδείας στην Κύπρο. Τους παραβίασε; Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ δήλωσε (στο Τρίτο του ΡΙΚ) ότι δεν υπάρχει τίποτε εναντίον του.
>Δεύτερον, ο Γ. Γαβριήλ είναι και ζωγράφος. Φαίνεται ότι είναι κομματικά, πολιτικά και ιδεολογικά τοποθετημένος σε συγκεκριμένο χώρο. Δικαίωμά του. Εδώ θα επικαλεστώ τον μεγάλο Γάλλο ζωγράφο και γλύπτη, Edgar Degas, (1834-1917), ο οποίος αποφάνθηκε:
Δυστυχώς, η υπόθεση του εκπαιδευτικού-ζωγράφου ενεπλάκη εξ αρχής σε κομματικά, πολιτικά και ιδεολογικά γρανάζια, που προκάλεσαν κοινωνική ανάφλεξη, κατακραυγή και αντιπαραθέσεις. Το ΑΚΕΛ, π.χ., και εκπρόσωποί του μίλησαν για φασισμό, αυταρχισμό και φίμωση της καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκφρασης.
Η ελευθερία έκφρασης και η καλλιτεχνική δημιουργία δεν μπορεί να ξαπλώνονται στο κρεβάτι του Προκρούστη και να επεκτείνονται ή να κόβονται ανάλογα με εποχικές κομματικές ή άλλες ιδεοληψίες ατάλαντων, άμουσων και εποχικών τιμητών.
Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να ενταχθεί και το σκίσιμο σελίδας από βιβλίο των Αγγλικών για μαθητές Λυκείου, στο οποίο υπήρχε αναφορά στον «υπερήρωα» Κεμάλ Ατατούρκ, ηγέτη της Τουρκίας; Γιατί σκίστηκε η σελίδα;
Η γνώση είναι δύναμη επειδή συμβάλλει ώστε να λάμψει η αλήθεια. Ο Ατατούρκ, για όσους μελετούν Ιστορία, και για πολλούς λαούς, είναι εθνοκτόνος, γενοκτόνος και Ελληνοκτόνος. Ο Χίτλερ υπήρξε άριστος μαθητής του.
Οι υποθέσεις του εκπαιδευτικού-ζωγράφου και το σκίσιμο σελίδας από βιβλίο Λυκείου αναδεικνύουν ξανά και επιβεβαιώνουν τραγικά τον πρωτοφανή και ανεπρόκοπο τρόπο, με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας (ή, μάλλον, Παιδιάς!) και η Κυβέρνηση αντιμετώπισαν και χειρίστηκαν αυτές τις περιπτώσεις.
Πρώτα απ’ όλα, με την επιδειχθείσα κυβερνητική τσαπατσουλιά, επιτράπηκε να δοθεί υπέρμετρη, αχρείαστη, ζημιογόνα και ρυπογόνα δημοσιότητα σε κάποιους πίνακες ενός ζωγράφου. Και, δεύτερον, το σκίσιμο σελίδας βιβλίου ανέδειξε την έλλειψη προβλεπτικότητας, σοβαρότητας και υπευθυνότητας από τους καθ’ ύλην αρμοδίους.
Ο Πρ. Προδρόμου έμεινε πλήρως εκτεθειμένος και εξευτελισμένος. Όφειλε από την περ. Τετάρτη να είχε υποβάλει την παραίτησή του εξαιτίας της απίστευτης μεταστροφής της Κυβέρνησης στην υπόθεση του εκπαιδευτικού-ζωγράφου και για το σκίσιμο βιβλίου.
Διερωτάται κάθε νουνεχής πολίτης, που επιμένει να διατηρεί σώας τας φρένας: Αν η Κυβέρνηση και οι αξιωματούχοι της δεν μπορούν να χειριστούν απλές υποθέσεις, γιατί να την εμπιστευτεί στον χειρισμό σοβαρότερων και κρισιμότερων για την επιβίωση του τόπου;
Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLEΜόνιμοι παθητικοί θεατές της απραξίας: Η ελλαδική ελίτ και τα δόγματα που την κυνηγούν διαχρονικά