Όλα όσα θα δούμε αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Η παράσταση «A dance as a dance» θα παρουσιαστεί στην Πειραιώς 260 – Αίθουσα Ε (28-30 Ιουνίου, 21:00). ΑΠΕ – ΜΠΕ/Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου




Με παραστάσεις θεάτρου, μουσικής και χορού συνεχίζεται και αυτή την εβδομάδα (28/6-4/7) το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στην Πειραιώς 260, στο Στέκι του Ηλία στο Θησείο, στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο.

Πώς βιώνουμε τη χορευτική εμπειρία; Τι συμβαίνει στις αισθήσεις μας όταν χορεύουμε και πως αλλάζουν; Πώς νοείται η ενσώματη εμπειρία του χορού ως μια πρακτική επαναπροσδιορισμού της ύπαρξής μας, και ως επιθυμία υπέρβασης αυτής;

Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που απασχολούν τη χορογράφο Ίρις Καραγιάν στη νέα της παραγωγή με τίτλο «A dance as a dance» που θα παρουσιαστεί στην Πειραιώς 260 – Αίθουσα Ε (28-30 Ιουνίου, 21:00).

Ανατρέχοντας σε αρχειακό υλικό που μελετά το κινητικό λεξιλόγιο και τους χορούς διαφορετικών πολιτισμών, η χορογράφος εστιάζει στον πυρήνα της κίνησης, στους παλμούς και τις ανάσες, δημιουργώντας μια παράσταση με άξονα τον ίδιο χορό, την εμπειρία ως κιναίσθηση και την ζωντανή παρουσία ως συνθήκη σχέσης με τον κόσμο.

Ένα ταξίδι στη ζωή και στα τραγούδια της Σωτηρίας Μπέλλου με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή της παρουσιάζουν η Χριστίνα Μαξούρη και ο Δημήτρης Χαλιώτης στο Στέκι του Ηλία στο Θησείο (28 Ιουνίου – 1 Ιουλίου, 21:00). Με τρόπο λιτό, αυθεντικά λαϊκό, η Χριστίνα Μαξούρη ζωντανεύει τραγούδια του Τσιτσάνη, του Παπαϊωάννου, του Μητσάκη, του Καλδάρα, του Σαββόπουλου, κά, που η Σωτηρία Μπέλλου σφράγισε με τη μεταλλική, τραχιά φωνή της.

Ανάμεσα στα τραγούδια, ξεπηδούν μικρές ιστορίες, αστεία και ακραία περιστατικά βγαλμένα από την τρικυμιώδη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου. Της «αρχόντισσας του ρεμπέτικου» που σημάδεψε την μουσική ιστορία του τόπου μας ως καλλιτέχνης αλλά και ως σύμβολο της αδάμαστης, εξεγερμένης γυναίκας που πάλεψε με τις προκαταλήψεις και τους περιορισμούς της εποχής της, για να ζήσει μια μυθική ζωή δημιουργίας, υπερβάσεων, δόξας και καταχρήσεων.

Στις 29 Ιουνίου (21:00), η Ελευθερία Αρβανιτάκη θα ερμηνεύσει στο Ηρώδειο τα τραγούδια δύο άλμπουμ – σταθμών της προσωπικής της δισκογραφίας: τα «Τραγούδια για τους μήνες» σε μουσική Δημήτρη Παπαδημητρίου (έτος κυκλοφορίας 1996) και «Γρήγορα η ώρα πέρασε» σε μουσική Νίκου Ξυδάκη (έτος κυκλοφορίας 2006). Για πρώτη φορά, οι δύο αυτοί δίσκοι-σταθμοί θα παρουσιαστούν με τη συνοδεία της διεθνούς αναγνωρισμένης Καμεράτας Ορχήστρας Φίλων της Μουσικής, (με την οποία η Ελευθερία Αρβανιτάκη συναντιέται για πρώτη φορά επί σκηνής), σε μουσική διεύθυνση του πολυβραβευμένου μαέστρου, υποψήφιου για Grammy, Γιώργου Πέτρου.

Στο πρώτο μέρος της συναυλίας θα παρουσιαστεί ο δίσκος «Γρήγορα η ώρα πέρασε» με την συμμετοχή επί σκηνής του Νίκου Ξυδάκη, ενώ το δεύτερο μέρος ανήκει στα «Τραγούδια για τους μήνες» του Δημήτρη Παπαδημητρίου. Στην παράσταση τα τραγούδια θα παρουσιαστούν σε νέα διασκευή – ενορχήστρωση ειδικά διαμορφωμένη για μεγάλο σύνολο από τον ίδιο τον συνθέτη.

Στην πρώτη του σκηνοθεσία στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, ο Γιώργος Νανούρης ανεβάζει την «Ιφιγένεια η εν Ταύροις» του Ευριπίδη, στις 2,3 και 4 Ιουλίου, σε μετάφραση Γιώργου Ιωάννου. Επιλέγει να συναντηθεί και πάλι με την Λένα Παπαληγούρα, τον Μιχάλη Σαράντη, αλλά και με την Χάρις Αλεξίου που επιστρέφει ξανά στο θέατρο για την πρώτη της εμφάνιση στην Επίδαυρο. Μαζί τους επί σκηνής θα δούμε τους Νίκο Ψαρρά, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Προμηθέα Αλειφερόπουλο, Κίττυ Παϊταζόγλου κ.α.

Την Παρασκευή 2 και το Σάββατο 3 Ιουλίου, ο ιρανικής καταγωγής, Γάλλος μουσικός Κεϊβάν Σεμιρανί, μαζί με μία ομάδα εκλεκτών μουσικών, καταθέτουν έναν ύμνο στην πανάρχαια αλχημική δύναμη του ρυθμού στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου (21:30). Υπνωτιστικοί ήχοι κρουστών, kanjira και tablas, από τα βάθη της Ινδίας συναντούν τα δυτικότροπα ντραμς και το beatboxing της χιπ χοπ κουλτούρας, αλλά και την πολίτικη λύρα του δεξιοτέχνη Σωκράτη Σινόπουλου και το βιολοντσέλο του βιρτουόζου Βενσάν Σεγκάλ. Με εφόδια τη γενναιοδωρία και την εξωστρέφειά τους, μοιράζονται μαζί μας τον πλούσιο και σύνθετο ήχο τους, και μετακινούνται μεταξύ στοχαστικής και εορταστικής διάθεσης, χωρίς, ωστόσο, ποτέ να ξεχνούν την αλχημική δύναμη του ρυθμού.

Στην Πειραιώς 260 (Χώρος Ε), η Εύα Γεωργιτσοπούλου παρουσιάζει το «Groove/Γκρουβ» (3- 4/7, 21:00). Η καινούργια δημιουργία της ανερχόμενης χορογράφου είναι αφιερωμένη στα παιδιά που γεννήθηκαν τη δεκαετία του ’90. Μια «γιορτινή σύγχυση», όπως την αποκαλεί η δημιουργός, το «Groove» εστιάζει στη γενιά εκείνων που έκλεισαν τα δεκαοκτώ σε μια χρεοκοπημένη Ελλάδα και τριαντάρισαν την εποχή του κορονοϊού. Ένα ταξίδι στα ματαιωμένα όνειρα της γενιάς των σέλφις. Ένας ύμνος «στον ρυθμό που δεν βρήκαμε ακόμη».

Παράλληλα, συνεχίζονται οι παραστάσεις για την «Οικοδομή» του ‘Αντυ Τζούμα (23-20/7) και της «Ιστορίας του γάτου που έμαθε σε έναν γλάρο να πετάει» του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου (3-4/7).

Mε πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ
Αθήνα, Ελλάδα

Ακολουθήστε την Hellas Journal στη News Google

«The Enforcer»: Με Μπαντέρας και μια έκπληξη ξεκινούν σήμερα τα γυρίσματα της χολιγουντιανής ταινίας στη Θεσσαλονίκη

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: