FT: Η Ελλάδα προσελκύει διεθνείς παραγωγούς ταινιών, ένα τεράστιο φυσικό στούντιο

File Photo: Άποψη του λιμανιού των Σπετσών με τα γραφικά αμαξάκια να περιμένουν επιβάτες. ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ




Καθώς οι τελευταίοι τουρίστες έφευγαν από τις Σπέτσες, ένα διεθνές κινηματογραφικό συνεργείο κατέφτασε στο νησί προκειμένου να αρχίσει τα γυρίσματα της ταινίας «Η Χαμένη Κόρη» (“The Lost Daughter”), ένα δράμα βασισμένο σε μυθιστόρημα της Έλενα Φεράντε, αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times.

«Είχαμε κάνει όλες τις προετοιμασίες αλλά ξέραμε ότι οι παραγωγοί ίσως έπρεπε να ακυρώσουν τα γυρίσματα την τελευταία στιγμή εξαιτίας του κορωναϊού», δήλωσε η αντιδήμαρχος Σπετσών, Ευγενία Φραγκιά.

«Προς μεγάλη μας ανακούφιση, κατέφτασαν βάσει προγράμματος, ακολούθησαν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν γυρίσματα στο νησί για πάνω από ένα μήνα. Ήταν μια θετική εμπειρία για όλους».

Οι Σπέτσες, οι οποίες είναι γνωστές κυρίως για τις ιστορικές επαύλεις πλοιοκτητών, είναι μια από τις τοποθεσίες που επωφελούνται από την πρωτοβουλία την οποία στηρίζει η κυβέρνηση έχει στόχο να γίνει η Ελλάδα «κομβικό σημείο» για τη διεθνή τηλεόραση και την παραγωγή ταινιών, αναφέρεται στο δημοσίευμα.

«Η Ελλάδα είναι ένα φυσικό στούντιο», αναφέρει ο Λευτέρης Κρέτσος, ο οποίος ξεκίνησε το εν λόγω σχέδιο το 2018, όταν ήταν και υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

«Η χώρα διαθέτει μια τεράστια ποικιλία από τοπία, μοναδικό φως για πλάνα καθώς και μια μακρά περίοδο κατά την οποία είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν εξωτερικά γυρίσματα».

Στην ταινία «Η Χαμένη Κόρη», οι Σπέτσες προβάλλονται ως ένα ειδυλλιακό θέρετρο στην Ιταλία, όπου λαμβάνει χώρα και η ιστορία της συγγραφέως.

Ο κ. Κρέτσος, ωστόσο, παραδέχεται ότι πριν την εφαρμογή του προγράμματος, υπήρχαν σημαντικά γραφειοκρατικά εμπόδια σε ό,τι αφορά το γύρισμα ταινιών στην Ελλάδα.

«Ήταν τόσο δύσκολο να πάρεις άδεια για γύρισμα, ειδικά σε γνωστούς αρχαιολογικούς χώρους, με αποτέλεσμα η παραγωγή διεθνών φιλμ να είναι πολύ περιορισμένη», είπε.

Πριν από κάποια χρόνια, όταν ο παραγωγός Κρίστοφερ Χολ ξεκίνησε να δουλεύει πάνω σε μια τηλεοπτική σειρά βασισμένη στις ζωές των μελών της εκκεντρικής οικογένειας Ντάρελ, η οποία ζούσε στην Κέρκυρα τη δεκαετία του ’30, σκεφτόταν να κάνει τα γυρίσματα στη Μάλτα ή την Κροατία, παρά στο μέρος όπου συνέβαινε η ιστορία του βιβλίου.

«Ευτυχώς, επιμείναμε στην Κέρκυρα και το ίδιο το νησί έγινε ένας οικείος χαρακτήρας της σειράς», δήλωσε ο Χολ.

Όπως αναφέρουν οι FT, το πρόγραμμα των 75 εκατομμυρίων ευρώ προσφέρει έναν συνδυασμό από χρηματικά και φορολογικά κίνητρα σε ξένους παραγωγούς κινηματογράφου, τηλεόρασης και παιχνιδιών, ενθαρρύνοντάς τους να συνεργαστούν με τοπικές επιχειρήσεις για να παρέχουν τεχνική και άλλου είδους υποστήριξη στα συνεργεία των ταινιών.

Αυτό ενισχύει τις βιομηχανίες παραγωγής δημιουργικού περιεχομένου, ενώ βοηθά στη διεύρυνση της ελληνικής οικονομίας, καθώς προωθεί τον τουρισμό σε λιγότερο γνωστές περιοχές.

Τα κίνητρα περιλαμβάνουν επιστροφή έως και 40% των ελληνικών δαπανών σε έργα με προϋπολογισμό άνω των 100.000 ευρώ και φορολογική έκπτωση 30%, ενώ εξομαλύνονται φορολογικά και λογιστικά προβλήματα που δυσκολεύουν τη ζωή των παραγωγών.

Το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) δήλωσε ότι 77 αιτήσεις από ξένους παραγωγούς ταινιών έχουν εγκριθεί μέχρι στιγμής ενώ περισσότερες από 20 βρίσκονται υπό εξέταση.

Πηγή: Financial Times

Ακολουθήστε το Hellas Journal στο GOOGLE NEWS

Το 2021 έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδος- Κίνας

Hellasjournal - Newsletter


%d bloggers like this: